• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4326, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3275247
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 13.11.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Avdelingsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å bidra til at nye Kleivane barneskole blir et godt og utviklende sted for elever og ansatte? Kleivane skole er en helt ny skole som skal stå klar til skolestart i august 2021, men avdelingslederne skal være på plass 01.04.2021. Den nye barneskolen vil bli en skole med 2 paralleller, og har kapasitet opp mot 390 elever.

Nyansatt rektor vil legge vekt på en helhetlig og fremtidsrettet ledelse med fokus på læring og inkludering. På Kleivane skole skal vi  jobbe sammen for å skape den gode skolehverdagen for elevene. Vi skal utvikle et profesjonsfellesskap som er opptatt av hvordan skolens praksis bidrar til elevenes læring. 

Det er ledig 2 avdelingslederstillinger som vil ha ulike arbeidsområder alt etter kompetanse og interesse. Begge avdelingslederne inngår i skolens ledergruppe og skal være med på å lede skolens pedagogiske utviklingsarbeid. En av avdelingslederne vil også ha lederansvar for SFO. Med å ha en slik fordeling i ledergruppen vil Kleivane skole fremheve viktigheten av SFO i skolen.

Arbeidsoppgaver
  • Som avdelingsleder inngår du i skolens ledergruppe, og vil være med å lede skolens pedagogiske utviklingsarbeid.
  • Oppfølging av personal og elever i samarbeid med ledergruppen.
  • Bidra i elevsaker og samarbeid med foresatte.
  • Bemanning, ressurs- og timeplanlegging.
  • Analyse og oppfølging av ulike kartlegginger.
  • Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen etter nærmere avtale med rektor, ut fra skolens samlede behov og kompetanse hos den som tilsettes.
  • Lederansvar for SFO vil utgjøre en større del av den ene stillingen. Dette innebærer administrative og pedagogiske oppgaver i SFO, samt personalansvar.
Kvalifikasjoner
  • Godkjent undervisningskompetanse.
  • Erfaring fra arbeid i grunnskolen vil bli vektlagt.
  • Det er ønskelig med relevant ledererfaring og/eller lederutdanning.
  • For en av stillingene er det ønskelig med god kompetanse innen IKT.
  • Gode norskferdigheter og god fremstillingsevne både muntlig og skriftlig. 
  • Den som skal tilsettes må framlegge tilfredsstillende politiattest av nyere dato. Denne må leveres snarest etter eventuelt tilbud om tilsettelse og før tiltredelse.
Personlige egenskaper
  • Gode og verdsettende lederegenskaper
  • Tydelig og løsningsorientert.
  • Målbevisst, ambisiøs og i stand til å motivere elever og ansatte
  • Lyttende og med gode kommunikative evner
  • Strukturert, systematisk og robust
  • Utviklingsorientert
  • Opptatt av trivsel, mestring og læring
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr
  • En unik mulighet til å få være med å starte opp en helt ny skole.
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter.
  • Lønn etter avtale og pensjonsordning i Statens pensjonskasse.

Offentlighet: Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli  oppført på søkerlisten. Du varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge (offentlighetslovens § 25).

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    30.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4326, SANDNES
    SANDNES
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3275247
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 13.11.2020