• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5262, ARNATVEIT
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3028002
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.07.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Avdelingsleder 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Enhet for avlastningstjenester er en byomfattende enhet som har 9 kommunale avlastningsboliger, 3 private avlastningstiltak, timeavlastning og ca. 90 besøkshjem. Enheten gir tilbud til barn og ungdom med funksjonshemming og utviklingshemming.

Hølbekken avlastningsbolig ligger i Indre Arna og her gis 2 beboere 100 % avlastning. Boligen disponerer rundt 12 årsverk og har en variert og god kompetanse. Hovedmålet for avlastningsboligen er å være et trygt og godt sted for ungdommen, og at foreldrene skal oppleve reell avlastning under oppholdene. God omsorg, meningsfulle aktiviteter og utvikling hos den enkelte står i fokus. Boligen skal på sikt avvikles og de ansatte blir en del av en omstillingsprosess.

Vi har nå ledig en spennende stilling som avdelingsleder ved Hølbekken avlastningsbolig. Avdelingsleder vil også få delegert andre lederoppgaver i enheten.

Vi søker deg som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Arbeidsoppgaver 
  • Ansvar for daglig drift av boligen og sikre at overordnede mål for tjenesteområdet iverksettes med resultatoppfølging
  • Overordnet ansvar for å lede, utvikle og kvalitetssikre det faglige arbeidet
  • Ansvar for personal, drift og budsjett
  • Turnusplanlegging  
  • Sikre effektiv drift og tjenesteproduksjon av høy kvalitet 
  • Lede, veilede og følge opp personalgruppen, samt iverksette og følge opp ulike faglige tiltak
  • Bidra til å skape gode holdninger og god etisk refleksjon 
  • Sikre godt samarbeid med pårørende, brukere og andre samarbeidspartnere
  • Utvikle og veilede medarbeidere i det faglige arbeidet med tjenestemottaker
  • Ansvar for HMS og internkontroll 
  • Andre oppgaver delegert fra enhetsleder
  • Delta i enhetens ledergruppe
Kvalifikasjoner
  • Helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis Vernepleier.  
  • Lederutdannelse fra høyskole/universitet er en fordel
  • Relevant videreutdanning er en fordel
  • Relevant ledererfaring. 
  • Det er ønskelig med relevant allsidig praksis fra tjenesteområdet. 
  • Kjennskap til og erfaring fra brukergruppen samt utfordrende atferd er en forutsetning
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere gode kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig fremstilling gjennom bestått minimum B2-test.
  • Kunnskap om og god erfaring med aktuelt og relevant lovverk er en forutsetning,  bl.a helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 og arbeidsmiljøloven
  • God kompetanse på turnusplanlegging og prosessene med godkjenning 
  • Førerkort klasse B.
  • Erfaring med beslutningsprosesser.
  • God systemforståelse av administrative fagsystemer.
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning.
  • Krav om politiattest 
Personlige egenskaper
  • Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, samarbeidspartnere og overordnede.
  • Du er tydelig og synlig i arbeidsmiljøet og god på myndiggjøring av ansatte.
  • Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel.
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere for å nå mål for tjenestemottaker og organisasjonen.
  • Du bidrar til å ivareta gode holdninger og god etisk refleksjon i arbeidsmiljøet.
  • Personlig egnethet til stillingen vil bli sterkt vektlagt
Vi tilbyr
  • Et godt og inkluderende fagmiljø med blant annet egen fadderordning
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling gjennom blant annet videreutdanning
  • Et godt og aktivt arbeidsmiljø 
  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Fleksibel arbeidstid 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
  • 100% stilling fra snarest  
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser 
  • Enheten disponerer elbil
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    01.08.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5262, ARNATVEIT
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3028002
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 11.07.2020