Detaljer

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    14.01.2019
  • Sted:
    HALDEN
  • Type arbeid:
    Lederstilling
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    ØSTFOLD
  • Arbeidssted:
    Halden
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1104105
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Avdelingsleder 100% stilling til nye Bergheim aktivitetssenter.

Avdelingsleder 100% stilling til nye Bergheim bo og aktivitetssenter

Ledig 100 % stilling som avdelingsleder på en langtidsavdeling med små bogrupper tilrettelagt for personer med demens.

Våren 2019 starter Halden kommune et nytt og innovativt sykehjem, Bergheim bo og aktivitetssenter. I den forbindelse søker vi etter en ny avdelingsleder. På Bergheim bo og aktivitetssenter blir det plass til 96 pasienter fordelt på 4 avdelinger, med 24 plasser i hver avdeling der hver avdelingen er igjen er delt i 3 små boenheter.

Eldreomsorgen er i endring - det er vi og. Vi jobber for at vår faglige plattform i arbeidet skal baseres på personsentrert omsorg. Avdelingen skal jobbe aktivt med miljøtiltak som kan være med på å skape den gode følelsen gjennom annerkjennelse, respekt og tillit.

Det er viktig for oss å kunne se personen bak demens sykdommen, kjenne livshistorien og være med på å skape trygghet i relasjoner. Etisk refleksjonsgrupper på avdelingene vil bli innført og det jobbes aktivt med fagutvikling innen demensfaget.

Bergheim bo og aktivitetssenter skal ta i bruk ny velferdsteknologi og vi ønsker å være et "åpent hus" som preges av aktiviteter. Vi har mange frivillige som bidrar, både til enkelt pasienter og til ulike gruppetilbud. Her skal de få leve sitt gode hverdagsliv og tjenesten skal bygge opp under dette.

Vi søker en leder som har et genuint ønske om å bidra til en trygg og god hverdag for denne målgruppen. Du må være villig til å tenke nytt og ta i bruk ny teknologi og nye måter å jobbe på. Er du flink til å se etter det positive? Anser du deg selv som løsningsorientert? Da er du den rette for oss.

Vi bygger opp et nytt konsept og dette vil kreve innsats og nytenkning fra alle. Det vil ikke fungere optimalt første uken - det vet vi. Du må være innstilt på endring og ha en stor motivasjon for å lete etter nye, gode løsninger i team sammen med dine kollegaer og din leder. Vi ønsker å tenke nytt i forhold til pårørendeinvolvering og frivillighet - disse skal inkluderes som en viktig ressurs for senteret. Vi trenger deg som ser dette som en sjelden mulighet til å få være med på noe nytt. Her trenger vi din kompetanse og erfaring i kombinasjon med vilje til nytenkning og kreativitet. Som avdelingsleder vil du være ansvarlig for fag, økonomi, personal, drift og utvikling i enheten. Du rapporterer til enhetsleder og deltar i enhetens ledergruppe, som består av enhetsleder og 7 avdelingsledere.

Avdelingsleder skal jobbe med systematisk fagutvikling og kvalitetsarbeid og fremme et godt arbeidsmiljø som gir grunnlag for faglig og personlig utvikling for alle medarbeidere. Avdelingsleder skal være en god rollemodell og en nær-leder.

Ansatte ved Bergheim bo og aktivitetssenter har fagdager i turnus.

Kvalifikasjoner:

-Autorisert sykepleier

-Vi vil vektlegge ledererfaring, og det er en fordel med lederutdannelse

-Erfaring med/ eller videreutdanning innen eldreomsorg/demens er ønskelig

-Faglig engasjement og evnen til å samarbeide med pårørende, ansatte og frivillige

-Beherske norsk svært godt, muntlig og skriftlig

-Det er ønskelig med god kjennskap til aktuelt lovverk, data og pasientjournal.

Vi vil vektlegge personlig egnethet:

-bevisst og reflektert over egen lederrolle og lederadferd, samt god forståelse av arbeidsgiverrollen

-Faglig fokus og vilje til etisk refleksjon

-Gode samarbeidsevner, fleksibilitet og vilje til tverrfaglig samhandling

-Evnen til å motivere, begeistre og være nytenkende

-Relasjonskompetanse

-Se viktighet av å skape og ivareta et godt arbeidsmiljø

-Evnen til å jobbe effektivt, fleksibelt og selvstendig

Vi kan tilby deg:

-Kunnskapsrike og hyggelige kollegaer

-En engasjert ledergruppe som støtter, inspirerer og hjelper hverandre

-En gruppe medarbeidere som har lyst til å utvikle seg og gjøre en god jobb

-Mulighet til å ta beslutninger som har betydning for medmennesker og kolleger

-Ansvar for å være med å utvikle moderne og fremtidsrettede tjenester

-Et trivelig og hektisk arbeidsmiljø der avdelingsleder også jobber praksisnært

Halden kommune legger til rette for lederutvikling.

 

Generelle betingelser

Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved tilsetting. Politiattest skal ikke vedlegges søknaden.

Lønn etter avtale

Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via Halden kommunes hjemmeside – www.halden.kommune.no – ledige stillinger.

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova  §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Kontaktperson

Anniken Nilsen, Enhetsleder enhet sykehjem, mobil: 41272441, Anniken.Nilsen@halden.kommune.no


: