Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
29.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5881020Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 13.09.2024
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Gjøvik kommune
Avdelingsleder 100 % fast stilling ved NAV Gjøvik
Offentlig forvaltning
Beskrivelse av arbeidsstedet:
En av våre dyktige avdelingsledere skal snart gå av med pensjon. Dette gir deg en unik mulighet til å søke en interessant og meningsfull lederjobb hos oss. Vi er på utkikk etter deg som har ledererfaring og som trives i en travel og variert hverdag. Du har en positiv innstilling, og ønsker sammen med våre medarbeidere å utvikle en motiverende og åpen organisasjonskultur.
Avdelingslederen vi søker etter vil lede vår avdeling Skaffe arbeid under 30. Avdelingen følger opp unge under 30 år som har behov for bistand til å skaffe seg arbeid. Disse kan ha ulike oppfølgingsløp, og ytelser som dagpenger, arbeidsavklaringspenger, kvalifiseringsprogram eller sosialstønad.
Vi ser etter deg som har engasjement for unge voksne, og kan bidra til å motivere medarbeidere til å jobbe helhetlig og til det beste for de unge vi følger opp. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Du har pågangsmot og ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Gjøvik ligger i dag i sentrumsnære lokaler, og fra sommeren 2025 skal vi inn i nytt bygg i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere, og er organisert i 5 avdelinger. Avdelingsledere inngår i NAV Gjøviks ledergruppe sammen med HR-rådgiver og NAV leder. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver:Avdelingsleder i NAV har fag‑, personal‑ og økonomiansvar innenfor sin avdeling og sin tjeneste. I dette ligger ansvar for å
lede og utvikle avdelingen slik at NAV Gjøvik når sine mål og løser sitt samfunnsoppdrag
ivareta fokus på arbeidsrettet aktivitet og økt yrkesdeltakelse
sikre kvalitet i tjenester og samhandling til innbyggernes beste
aktivt ivareta resultat og fagansvar i avdelingens drift og utvikling
sikre kvalitet i brukerkontakt, veiledning og forvaltningsoppgaver
ta ansvar for planlegging, kompetanseutvikling og kvalitetskontroll
ivareta personalansvar og daglig oppfølging av medarbeidere
drive teambygging, legge til rette for godt arbeidsmiljø og samhandling i avdelingen og på kontoret
Avdelingsleder forventes å ta et helhetlig ansvar for NAV Gjøviks drift og tjenesteutvikling, delta i aktuelle kompetansehevende aktiviteter og ivareta kontakt med samarbeidspartnere. Sammen med ledergruppa har avdelingsleder ansvar for HMS og partssamarbeidet. Til stillingen ligger også et fagansvar for publikumsmottaket og det sosialfaglige området ved NAV Gjøvik.
Kvalifikasjoner:Vi ser etter deg som har
minimum 3‑årig utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis innen sosialfag, samfunnsfag, pedagogikk og/eller ledelse
ledererfaring, gjerne fra ledelse av endringsprosesser i offentlig virksomhet
erfaring og kunnskap om velferdspolitikk og arbeidsinkludering, gjerne erfaring fra ett eller flere av NAVs tjenesteområder
god gjennomføringsevne og kan vise til oppnådde resultater
god og tydelig kommunikasjon på norsk, muntlig og skriftlig
god digital kompetanse, tar i bruk nye løsninger og evner å videreformidle kunnskapen
gode relasjons- og samarbeidsevner
Vi ser etter en avdelingsleder som:
har et positivt menneskesyn med stor tro på den enkeltes ressurser og muligheter
har stor arbeidskapasitet og jobber målrettet og effektivt
evner å jobbe helhetlig og løsningsorientert
er nytenkende og fleksibel
jobber selvstendig og tar ansvar for egen fagutvikling
er samlende og raus, med god evne til å veilede, motivere og utvikle medarbeidere
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
gode muligheter for faglig og personlig utvikling
fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
kollegaveiledning
fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning i KLP med 2% trekk og 6 måneders prøvetid
lønn etter kommunens regulativ
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Bedrift
Gjøvik kommuneSøknadsfrist
29.09.2024Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2815, GJØVIK
GJØVIK
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5881020Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
- Oppdatert 13.09.2024