• Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    29.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5881020
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 13.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjøvik kommune

Avdelingsleder 100 % fast stilling ved NAV Gjøvik

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

En av våre dyktige avdelingsledere skal snart gå av med pensjon. Dette gir deg en unik mulighet til å søke en interessant og meningsfull lederjobb hos oss. Vi er på utkikk etter deg som har ledererfaring og som trives i en travel og variert hverdag. Du har en positiv innstilling, og ønsker sammen med våre medarbeidere å utvikle en motiverende og åpen organisasjonskultur. 

Avdelingslederen vi søker etter vil lede vår avdeling Skaffe arbeid under 30. Avdelingen følger opp unge under 30 år som har behov for bistand til å skaffe seg arbeid. Disse kan ha ulike oppfølgingsløp, og ytelser som dagpenger, arbeidsavklaringspenger, kvalifiseringsprogram eller sosialstønad. 

Vi ser etter deg som har engasjement for unge voksne, og kan bidra til å motivere medarbeidere til å jobbe helhetlig og til det beste for de unge vi følger opp. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Du har pågangsmot og ønsker å gjøre en forskjell. 

NAV Gjøvik ligger i dag i sentrumsnære lokaler, og fra sommeren 2025 skal vi inn i nytt bygg i Parkgata. Vi er over 100 medarbeidere, og er organisert i 5 avdelinger. Avdelingsledere inngår i NAV Gjøviks ledergruppe sammen med HR-rådgiver og NAV leder. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.

Arbeidsoppgaver:

Avdelingsleder i NAV har fag‑, personal‑ og økonomiansvar innenfor sin avdeling og sin tjeneste. I dette ligger ansvar for å

  • lede og utvikle avdelingen slik at NAV Gjøvik når sine mål og løser sitt samfunnsoppdrag

  • ivareta fokus på arbeidsrettet aktivitet og økt yrkesdeltakelse

  • sikre kvalitet i tjenester og samhandling til innbyggernes beste

  • aktivt ivareta resultat og fagansvar i avdelingens drift og utvikling

  • sikre kvalitet i brukerkontakt, veiledning og forvaltningsoppgaver

  • ta ansvar for planlegging, kompetanseutvikling og kvalitetskontroll

  • ivareta personalansvar og daglig oppfølging av medarbeidere

  • drive teambygging, legge til rette for godt arbeidsmiljø og samhandling i avdelingen og på kontoret

 Avdelingsleder forventes å ta et helhetlig ansvar for NAV Gjøviks drift og tjenesteutvikling, delta i aktuelle kompetansehevende aktiviteter og ivareta kontakt med samarbeidspartnere. Sammen med ledergruppa har avdelingsleder ansvar for HMS og partssamarbeidet. Til stillingen ligger også et fagansvar for publikumsmottaket og det sosialfaglige området ved NAV Gjøvik. 

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som har

  • minimum 3‑årig utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis innen sosialfag, samfunnsfag, pedagogikk og/eller ledelse

  • ledererfaring, gjerne fra ledelse av endringsprosesser i offentlig virksomhet

  • erfaring og kunnskap om velferdspolitikk og arbeidsinkludering, gjerne erfaring fra ett eller flere av NAVs tjenesteområder

  • god gjennomføringsevne og kan vise til oppnådde resultater

  • god og tydelig kommunikasjon på norsk, muntlig og skriftlig

  • god digital kompetanse, tar i bruk nye løsninger og evner å videreformidle kunnskapen

  • gode relasjons- og samarbeidsevner

Personlige egenskaper:

Vi ser etter en avdelingsleder som: 

  • har et positivt menneskesyn med stor tro på den enkeltes ressurser og muligheter 

  • har stor arbeidskapasitet og jobber målrettet og effektivt 

  • evner å jobbe helhetlig og løsningsorientert

  • er nytenkende og fleksibel

  • jobber selvstendig og tar ansvar for egen fagutvikling 

  • er samlende og raus, med god evne til å veilede, motivere og utvikle medarbeidere  

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi kan tilby:
  • spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde

  • et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse

  • gode muligheter for faglig og personlig utvikling

  • fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid

  • kollegaveiledning

  • fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer

  • ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning i KLP med 2% trekk og 6 måneders prøvetid

  • lønn etter kommunens regulativ

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.

 

  • Bedrift
    Gjøvik kommune
  • Søknadsfrist
    29.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5881020
  • Se her for andre jobber fra Gjøvik kommune
  • Oppdatert 13.09.2024