Detaljer


Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Avdelingsleder renhold 100% fast

Lyngdal kommune er en sørlandskommune med en geografisk nærhet til både Stavanger og Kristiansand. Kommunen med sine ca. 10 300 innbyggere strekker seg fra Korshamn lengst sør i Lyngdal til Sveindal nord i Grindheim. Næringslivet er preget av utvikling innen handel og turisme. Samtidig er det stor sysselsetting innen treindustri, jordbruk og skogbruk. Slagordene fornye, forbedre, forenkle og forene er fire verdiord som bærer i seg kjernen til hvordan kommunen skal bygges videre. Innbyggerne og de ansatte skal ha med seg verdiordene i arbeidet sitt. Kommunen har bortimot tusen ansatte med høy kompetanse som har stort fokus på oppfinnsomhet og innovasjon. I vår arbeidsgiverpolitikk har vi fokus på tillit og inkludering, og tilstreber å gjenspeile mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle til å søke våre stillinger.
 
Tekniske tjenester har forvaltnings-, vedlikeholds og driftsansvar for alle kommunaltekniske anlegg samt kommunens eiendommer og veier. Renholdsavdelingen består av 25 årsverk. Hovedoppgavene er daglig renhold, periodisk renhold og nedvask av kommunale bygg. Det skal tilfredsstilles krav til godt innemiljø og ivareta HMS til både brukere og ansatte.
 
Det er ledig 100 % fast stilling som avdelingsleder for renholdsavdelingen i virksomhet for Tekniske tjenester med snarlig oppstart. 
 
Arbeidssted og oppmøte for stillingen er både på Rådhuset og Kommunehuset i Konsmo.


Vi ønsker en leder som ser dette som en spennende utfordring og som kan lede avdelingen trygt og stødig fremover, og som i tillegg ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten, hvor kvalitet skal ligge til grunn både for fag-, personal- og økonomistyring. Personlig egenhet vil derfor bli vektlagt.
 
Arbeidsoppgaver
Faglig ansvar, herunder lede og veilede etter gjeldene lovverk, krav og planer
Personalansvar
Økonomiansvar
 
Kvalifikasjonskrav og vilkår
 
Ledelseserfaring fra lignende arbeid
Det er ønskelig med fagbrev som renholder eller erfaring fra lignende arbeid
Gode datakunnskaper
Relevant faglig videreutdanning, eventuelt interesse for å gjennomføre dette
Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
 
Arbeidserfaring/ annen kompetanse en bør ha:
Strategisk innsikt og visjoner for virksomheten, hvor man ønsker å være en bidragsyter til utvikling
Resultatorientert  og  ha god gjennomføringsevne
Tydelig og strukturert
Innsikt i, og evne til god økonomistyring
Gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
Evne til å lytte til, motivere og inspirere sine medarbeidere
Fokus på faglig utvikling
Erfaring med å veilede andre
Erfaring fra praktisk arbeid og direkte kontakt med samarbeidspartnere
Ha gode samarbeids ferdigheter
Være en bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
Tar initiativ, ansvar og liker utfordringer
Ha ett godt forankret faglig ståsted, hvor tjenesten kan forvente at du holder deg faglig oppdatert

Man må inneha sertifikat klasse B og kunne benytte egen bil

 
Vi kan tilby:
Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
Utfordrende oppgaver innenfor et spennende fagområde
Gode pensjonsordninger
Lønn etter avtale
 
Ansettelse skjer på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til enhver tid gjeldene lover, reglement og tariffavtaler.


Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn. For alle stillinger i kommunen legges det ved ansettelse stor vekt på personlige egenskaper slik som engasjement, selvstendighet, fleksibilitet og evne til samarbeid.