Detaljer

  • Bedrift
    Husbanken
  • Søknadsfrist
    17.01.2021
  • Sted:
    DRAMMEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Statlige etater
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    DRAMMEN
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3344438
  • Se her for andre jobber fra Husbanken

Avdelingsdirektør IT prosess

Digitaliseringskontoret er totalleverandør av digitale verktøy og tjenester som skal understøtte Husbankens måloppnåelse. Formålet med kontoret er å samle all operativ digital kompetanse ett sted og fortsette satsingen på utvikling og innovative løsninger i tett samarbeid med fagkontorene. Kontoret er et satsningsområde i Husbanken og har i 2020 ca. 55 faste årsverk fordelt på 4 avdelinger: IT utvikling, IT forvaltning, IT arkitektur og IT prosess.

Avdeling for IT prosess har 13 medarbeidere. Avdelingen har et ansvar for prosesskvalitet i prosjekt- og produktutvikling i Husbanken. De senere årene har Husbanken etablert et kompetent utviklingsmiljø som ligger langt fremme i å ta i bruk smidige metoder og kontinuerlige leveranser (CI/CD). Vi ser at prosjekt som metode gradvis erstattes av produkt- og tjenestetenkning som utfordrer klassiske styringsmekanismer. I denne avdelingen er prosjekt-/teamledere, testledere og testutviklere plassert. I avdelingen ligger også sentral innkjøpsenhet med faglig støtte til anskaffelser i Husbanken.

Arbeidsoppgaver
  • Følge opp og videreutvikle metodikk for team- og prosjektledelse
  • Forvalte felles test- og kvalitetsstrategi
  • Levere ressurser til team og prosjekt
  • Lede forum for team- og prosjektledelse
  • Lede forum for kvalitet og test
  • Forvalte rammeavtaler for konsulentbistand til utvikling
  • Ansvar for budsjett og prognose for FDV tjenesteteam
  • Sikre kompetanseoverføring fra konsulenter til egne ansatte
  • Ressurseier mot prosjekter og tverrfaglige team
Kvalifikasjoner
  • Bachelor- eller mastergrad innen IT/ledelse. Bred relevant erfaring kan i enkelte tilfeller kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Minst 5 års relevant arbeidserfaring fra IT-området, helst innen ledelse og utvikling
  • Erfaring fra ledelse i utviklingsmiljøer - enten som personalleder eller prosjektleder
  • Kjennskap til offentlig sektor er en fordel
  • Erfaring med PRINCE2 eller lignende samt smidige teknikker som Scrum og Kanban
  • Kjennskap til Scaled Agile (SAFe) eller lignende er en fordel
  • Kjennskap til test og testledelse
Personlige egenskaper

Du:

  • har en lederstil som skaper engasjement blant medarbeidere og som er samlende og retningsgivende
  • er beslutningsdyktig og leveringsdyktig
  • er god på samarbeid med andre både innenfor eget og andres fagområder
  • er selvstendig og tar initiativ
  • har gode analytiske evner
  • evner å håndtere høyt arbeidspress og tidsfrister på en god måte
  • er god på skriftlig og muntlig kommunikasjon på norsk, både mot ledernivå og mot fagside på tvers av fagområder
Vi tilbyr
  • En spennende lederstilling hos en sentral velferds- og boligpolitisk aktør. Du får jobbe i et bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger.
  • Fast stilling som 1060 Avdelingsdirektør, lønnsspenn fra 870.000 til 970.000 avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes to prosent i innskudd til Statens pensjonskasse.
  • For stillingen gjelder seks måneders prøvetid før fast ansettelse
  • Fleksibel arbeidstid
  • Sommertid
  • Kantineordning
  • Godt utstyrt trimrom

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold og vi ønsker alle kvalifiserte kandidater velkommen til å søke, uansett alder, kjønn, arbeids -og livserfaring, hull i CV-en, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. Husbanken ønsker å realisere regjeringens mål knyttet til inkluderingsdugnaden, om at minst 5 prosent av de nyansatte i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Anonymiserte opplysninger om søkerne kan bli brukt til statistikkformål.

Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om man har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Søkeren vil i tilfelle få varsel før offentliggjøring (jf. Offentleglova §25).

Under ansettelsesprosessen vil det bli foretatt en bakgrunnssjekk av finalekandidaten tilpasset stillingens karakter. Vi benytter oss av Semac bakgrunnssjekk. Søkere med utenlandsk høyere utdanning bes å legge ved bekreftelse på NOKUTs generelle godkjenning. 

 
Registrer deg på Karriere.no
  • Karriere Jobbmatch
  • Bedrifter ser relevante kandidater
  • Kom i kontakt og motta jobbtilbud
  • Du velger selv din synlighet
  • Over 90.000 registrerte kandidater