Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Autorisert Helsesekretær

Offentlig forvaltning

Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med svært gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. For å kunne møte dagens og fremtidens utfordringer, trenger vi dyktige og engasjerte medarbeidere. Vi er en utviklende arbeidsplass som skal ivareta både pasientene, pårørende og ansatte, og på den måten kan vi leve opp til vår visjon; «Sammen med pasientene skaper vi morgendagens behandling».

Kvinneklinikken har organisert kontorfaglig tjeneste som egen avdeling, som består av to seksjoner. En seksjon tilknyttet fødeavdelingen, Fostermedisinsk avdeling og Reproduksjon medisinsk avdeling på Rikshospitalet og en seksjon tilknyttet Ullevål med Gynekologisk avdeling, Fødeavdeling, Fostermedisinsk avdeling og Reproduksjon medisinsk avdeling.

Er du en person med høy arbeidsmoral, som liker å jobbe med mennesker? Synes du det er spennende med nye utfordringer og liker å samarbeide med dine kolleger om et godt sted å være for pasienter og medarbeidere og har et ønske om å være en del av et spennende og hektisk arbeidsmiljø - da er det akkurat DEG vi søker!

Vi søker medarbeider i 100 % fast stilling på Kontorfaglig avdeling, Kvinneklinikken, Rikshospitalet med oppstart snarlig.

Oslo universitetssykehus er en arbeidsplass med stort mangfold. Det mener vi er helt avgjørende for å løse de oppgavene som kreves av oss. Vi ønsker derfor at dette mangfoldet skal gjenspeiles blant søkerne til våre stillinger og oppfordrer alle til å søke uavhengig av hvem du er og hvilken bakgrunn du har.

Arbeidsoppgaver:

  • Lese og forstå henvisning
  • Registrere henvisning på riktig avdeling
  • Videresende en feilkommet henvisning
  • Behandle og vurdere henvisning
  • Gi avslag etter lovverk
  • Sette opp timer og sende brev
  • Hotell- taxi bestilling (pasientreise)
  • Håndtere henvisninger fra og til annet sykehus/HF

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert helsesekretær
  • Krav om meget gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Meget gode kunnskaper i medisinsk terminologi
  • Erfaring med DIPS er en fordel
  • Forståelse/erfaring med Henvisningsprosess/Internsertifisering er også en fordel
  • Kjennskap til henvisningsbilde i DIPS
  • Kjennskap til lovverk knyttet til Henvisningsprosess og venteliste
  • Gode engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Hos oss er det viktig at du:

  • Har evnen til å samarbeide på tvers av ulike fagmiljøer
  • Trives med å jobbe i en stor og kompleks organisasjon  
  • Serviceinnstilt, kvalitetsbevisst og ha evne til å jobbe i høyt tempo 
  • Gode kommunikasjons evner og nøyaktighet
  • Godt humør og pålitelighet er en selvfølge 
  • Har en positiv innstilling og trives i et hektisk tverrfaglig miljø
  • Har faglig engasjement 
  • Møter punktlig, og er serviceinnstilt på jobb  

Vi tilbyr:

  • En arbeidsplass i hjertet av Oslo, som har et arbeidsmiljø preget av tillit, åpenhet og respekt
  • En trygg arbeidsplass med god kollegastøtte 
  • Som nyansatt i OUS blir du en del av et velkomstprogram
  • Du blir en del av et viktig samfunnsoppdrag 

For at vi skal kunne vurdere din søknad må du søke via «Søk på stillingen» knappen. Vi tar dessverre ikke imot søknader på e-post.