Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Assisterende seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Er du nysgjerrig, liker du utfordringer og det uforutsigbare? Ønsker du å jobbe i et pulserende miljø hvor nytenkning og endring er et stort fokus? Ja, da kan denne stillingen være den rette for deg!

Fra januar 2023, har vi ledig stilling som assisterende seksjonsleder i avdeling akuttmottak, seksjon observasjon og akuttkirurgi. I stillingen inngår det arbeid i drift hver tredje helg. 

Observasjon og akuttkirurgi består av 22 senger. Her mottar og behandles hovedsakelig medisinske, kirurgiske og nevrologiske pasienter, som trenger en observasjon og behandling for å beslutte om pasienten skal legges inn eller sendes hjem. For tiden benyttes noen av sengene til mottak av pasienter til akuttmottak. Det er et nært samarbeid mellom de to seksjonene.    

Som assisterende seksjonsleder vil du sammen med sykepleier med fagansvar inngå i lederteamet til seksjonsleder. Sammen leder vi 50 dyktige engasjerte medarbeidere. Vi har faste samarbeidsmøter med lederteamet i akuttmottaket.

Vi søker etter deg med stort engasjement, og som ønsker å være med på å videreutvikling av vår seksjon. Seksjonen fokuserer på kvalitet, tverrfaglig samarbeid og sykepleiefaglig kompetanse. 

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeidelse og oppfølging av turnus (avdelingen har ønsketurnus)
  • Daglig oppfølging av vaktbok/ fravær/ innleie i GAT, og bidrar til å sikre daglig drift i avdelingen 
  • Kontroll lønn og overføring av timelister i lønnssystemet
  • Bidra på daglige informasjons- og tavlemøter for medarbeidere 
  • Bidra i drift og pasientnært arbeid 
  • Delegerte administrative oppgaver
  • Bidra  til gjennomføring av endringsprosesser.
  • Bidra i forbedringsarbeid i avdelingen.  

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som sykepleier, minimum 2 års erfaring, ønskelig med spesialutdanning
  • Lederutdanning og/eller erfaring er ønskelig 
  • Gode IT kunnskaper
  • Kjennskap til arbeidstidsplanlegging og verktøyet GAT er en fordel
  • Klinisk erfaring fra akuttmedisin er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du er positiv og åpen, og kan fremme motivasjon og innsats
  • Du tar ansvar, arbeider selvstendig, strukturert og systematisk
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner 
  • Du er fleksibel, finner løsninger, og trives med høyt arbeidstempo 
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Spennende administrative oppgaver i et tverrfaglig miljø 
  • Faglig og personlig utvikling
  • Godt arbeidsmiljø, gode kolleger og hyggelige sosiale aktiviteter
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi gjør oppmerksom på at alt arbeid fra fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.