• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4639259
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 25.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Assisterende rektor Berg skole

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Assisterende rektor, Berg skole.

 

Administrativ stilling - grunnskolen i Halden

Fra høsten 2022 er det etter avtale ledig en 100% stilling som assisterende rektor ved Berg skole

Beskrivelse av arbeidssted

Berg skole er en 1-7 skole som ligger ca. 6 km utenfor Halden sentrum. Skolen har en landlig beliggenhet med kort veg både til skog og sjø og et flott uteområde med stor skolegård, ballbinger, lekeapparater og utekjøkken.

Skolen har 250 elever og 38 ansatt dette skoleåret. Ledergruppen består av rektor, assisterende rektor og SFO-leder. Spes.ped koordinator, sosiallærer, teamkoordinatorer og IKT-kontakt innehar viktige støttefunksjoner knyttet opp mot ledelse og utvikling av skolen vår.

Berg skole har visjonen «Læring og utvikling gjennom trygghet og trivsel».

Berg skoles satsningsområder:

  • Vi har som mål å være «tett på» både i arbeid med fag, trivsel og sosial kompetanse
  • Grunnleggende ferdigheter
  • Elevmedvirkning
  • Inkludering
  • Tilpasset opplæring
  • Vi ble våren 2019 godkjent som helsefremmende skole. Vi har fokus på bevegelse og aktiv læring.

Vi kan tilby:

  • En utfordrende og interessant lederstilling med utviklingsmuligheter
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med høy kompetanse og engasjerte kolleger
  • Godt og raust fellesskap, en skole vi er stolt av
  • Mulighet for å bli prioritert til rektorutdanning iht. statlig ordning "Kompetanse for kvalitet"
  • Inkludering i et faglig kompetent lederteam
  • Pliktig medlemskap i Statens Pensjonskasse
  • Lønn etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Rektors stedfortreder
  • Personalansvar og trinnoppfølging, sørge for godt samarbeid blant lærere, miljøpersonale, elever og foresatte
  • Sikre at undervisningstilbudet holder høy kvalitet og er tilfredsstillende. Være en aktiv leder i møte med elever og ansatte.
  • Sikre god daglig drift av skolen
  • Vikarinnsett og timeplanlegging
  • Ansvarlig for gjennomføring av nasjonale prøver, kartleggingsprøver m.m.
  • Lede/medansvarlig for pedagogisk utviklingsarbeid
  • Sykefraværsoppfølging
  • Samarbeid med interne og eksterne personer
  • Noe undervisning sett opp mot vikartimer

 

Kvalifikasjoner:

  • Du har godkjent formell kompetanse for tilsetting og undervisning i grunnskolen

            (1.-7.årstrinn) og undervisningspraksis fra grunnskolen

  • Du har god IKT-kompetanse
  • Du har kompetanse i pedagogisk analyse som verktøy
  • Utdannelse innenfor skoleledelse, gjerne rektorskolen og erfaring som skoleleder er ønskelig
  • Relevant ledererfaring med personalansvar
  • Ønskelig med forvaltningskompetanse og erfaring i bruk av administrative systemer som eksempelvis Visma, IST, Framsikt, Conexus engage og Elements
  • Personlig egnethet vil vektlegges

 

Personlige egenskaper:

  • Du er positiv og robust, og du har godt humør
  • Du er god til å kommunisere og til å få folk rundt deg til å trives
  • Du er løsningsorientert, og du har høy arbeidskapasitet
  • Du er ambisiøs og utviklingsorientert
  • Du arbeider systematisk og målrettet
  • Du har en utadvendt personlighet og er god på nettverksbygging
  • Du er fleksibel og har evne til å ta gode beslutninger i en hektisk hverdag
  • Du er en leder som tar initiativ, er tydelig og involverende
  • Du har gode lederegenskaper og verdsetter prosesser
  • Du liker å samarbeide og ser på ledelse som et lagarbeid

 

Generelle betingelser:

  • Aktuelle søkere til ass.rektorstillingen vil bli innkalt til intervju
  • Pliktig medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
  • Lønn etter avtale
  • Gyldig politiattest i tråd med § 10-9 i Opplæringsloven (vedlegges ikke søknaden) må fremlegges før ansettelse.

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via Halden kommune sin hjemmeside og knappen "Søk her".
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju eller lastes opp sammen med søknad.

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

 

Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    31.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , HALDEN
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4639259
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 25.05.2022