Ledig stilling

Lillestrøm Kommune

Assisterende kommuneoverlege

Offentlig forvaltning

Ønsker du å utøve samfunnsmedisin i en stor og fremtidsrettet kommune? Lillestrøm kommune søker nå en lege til vår kommuneoverlegefunksjon. Vi har ledig en fast 100% assisterende kommuneoverlegestilling.

Kommuneoverlegefunksjonen i Lillestrøm
Som assisterende kommuneoverlege vil du være del av teamet som sammen utgjør kommuneoverlegefunksjonen i Lillestrøm kommune. Teamet er plassert i egen stab hos direktør for Helse og mestring, og består i dag av fem stillinger: avdelingsleder og kommuneoverlege i 100 %, to assisterende kommuneoverleger i 100 %, en koordinator i 100 %, og en rådgiver for fastlegeordningen i 100 %. I tillegg har vi ansvar for åtte LIS1 stillinger og fastlegeordningen med 78 selvstendig næringsdrivende fastleger.

Kommuneoverlegefunksjonen er kommunens øverste medisinskfaglige rådgiver. Funksjonen har felles ansvar for samfunnsmedisinske oppgaver og myndighet innenfor områder som folkehelse, smittevern, helseberedskap og psykisk helse, samt oppgaver med ledelse, utvikling av helsetjenestene og oppfølging av leger i spesialisering. Vi jobber som et team, og ønsker deg som trives med teamarbeid. Kommuneoverlegefunksjonen har nært samarbeid med folkehelsekoordinator, rådgiver i miljørettet helsevern, og hygienesykepleier. Alle legene i teamet er del av kommuneoverlegenettverket på Nedre Romerike, som har jevnlige møter.

Vi er opptatt av høy faglig kvalitet, og ønsker at alle leger i teamet skal være spesialister i samfunnsmedisin eller under spesialisering i samfunnsmedisin. Det vil legges til rette for slik spesialisering med individuell veileder og fri til kurs og veiledningsgruppe. Arbeidshverdagen vil være variert. Ansvar for ulike oppgaver fordeles internt i teamet, og kan rulleres. På den måten får du bred erfaring med samfunnsmedisinsk arbeid. Lillestrøm er en stor kommune med stort volum og variasjon i oppgavene. Du vil jobbe både selvstendig og i brede tverrfaglige samarbeid. Vi har aktivitetsbasert arbeidsplass med gode muligheter for hjemmekontor.

Kvalifikasjoner:

  • Lege med norsk autorisasjon (HPR nummer bes oppgitt i søknaden)  
  • Godkjent spesialisering del 1 (LIS 1)
  • Spesialist i samfunnsmedisin, under spesialisering i samfunnsmedisin, eller villig til å begynne i spesialisering i samfunnsmedisin
  • Erfaring fra kommuneoverlegerolle og annen relevant samfunnsmedisinsk erfaring vektlegges
  • God kjennskap til oppbygningen av norsk helsevesen
  • Kjennskap til kommunal organisering, planarbeid og saksbehandling
  • Kjennskap til fastlegeordningen 
  • Gode norskkunnskaper. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne er en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Engasjert med gode kommunikasjonsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert
  • Beslutningsdyktig
  • Evne og vilje til å jobbe i team
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
  • Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø med erfarne, kunnskapsrike og engasjerte kolleger 
  • Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver 
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter 
  • Fleksibilitet i organisering av arbeidsdag og oppgaver
  • Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
  • Deltakelse i faglig nettverk med kommuneoverleger lokalt, regionalt og nasjonalt 
  • Tilrettelegging for spesialisering i samfunnsmedisin, om du ikke allerede er spesialist
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid  
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge. 

Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet