• Bedrift
    Saltdal kommune
  • Søknadsfrist
    03.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8250, ROGNAN
    SALTDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4098629
  • Se her for andre jobber fra Saltdal kommune
  • Oppdatert 16.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Saltdal kommune

Assisterende avdelingsdirektør - Avdeling helse og omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Saltdal kommune søker etter assisterende avdelingsdirektør for helse og omsorg som skal bistå i planlegging, samordning og administrering av kommunens tjenester inne avdelingen i overenstemmelse med de planer og prioriteringer som er vedtatt av kommunen samt gjennom aktuelle lover og forskrifter. Assisterende avdelingsdirektør vil være stedfortreder for avdelingsdirektør helse og omsorg og sentral bidragsyter i utviklingen av avdelingen.  Det søkes etter en fast, 100% stilling.

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til å videreutvikle helse-, omsorgs- og sosiale tjenester for å møte dagens og morgendagens utfordringer i tråd med overordnede mål og strategier
  • Faglig veiledning og oppfølging av tjenesteledere og stabsfunksjonene: Bemanningskontor, Tildelingskontor og IT-helse og omsorg
  • Koordinering innenfor tjenestene i Helse og omsorg
  • Utredning, saksbehandling og sekretær for Helse- og omsorgsutvalget
  • Lede arbeidet med samhandling med private og interkommunal samarbeidspartnere, samt spesialisthelsetjenesten
  • Drifte og vedlikeholde internkontroll og kvalitetsrutiner, samt avviksbehandling på systemnivå
  • Overordnet ansvar for prosjekt- og prosessledelse i avdelingen
  • Bidra inn i budsjett- og økonomistyringen
  • Kommunens representant med eksterne samarbeidsarenaer innen sektoren, der det blir aktuelt
  • Hovedansvarlig for kompetanseplaner/kompetansebygging og rekruttering – Helse og omsorg
  • Lede psykososialt kriseteam
  • Koordinere smittesporingsteamet og bidra til beredskapsplanlegging i Helse og omsorg

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig bachelor i helse og sosialfag
  • Relevant masterutdanning eller solid erfaring kombinert med annen relevant videreutdanning og dokumenterte resultater vil bli vurdert
  • Kompetanse innen prosess- og prosjektledelse
  • Erfaring fra offentlig helse- og omsorgstjeneste
  • Solid kunnskap om bemanningsplanlegging
  • Solid kunnskap om sykefraværsoppfølging
  • Erfaring fra samhandling mellom kommune og spesialisthelsetjenesten
  • Erfaring fra ledelse med ansvar for fag, personal og økonomi
  • Kunnskap om internkontroll

Personlige egenskaper:

  • Brennende engasjement for helse- og omsorgstjenester og fagutvikling
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, samarbeidsevner, evne til å bygge relasjoner og motivere
  • Er tydelig, strukturert og har god gjennomføringsevne
  • Er trygg, rolig og tåler høy arbeidsbelastning.
  • Er positiv, humoristisk og imøtekommende.
  • Har evne til å tenke nytt og benytte eksisterende kunnskap på nye måter
 

  • Bedrift
    Saltdal kommune
  • Søknadsfrist
    03.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    8250, ROGNAN
    SALTDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4098629
  • Se her for andre jobber fra Saltdal kommune
  • Oppdatert 16.09.2021