• Bedrift
    Nexans Norway AS
  • Søknadsfrist
    Snarest
  • Stillingsfunksjon
    Salg
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Kraftutbygging og -vedlikehold
  • Utdanningskrav
    Ønskelig
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4572903
  • Se her for andre jobber fra Nexans Norway AS
  • Oppdatert 21.04.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nexans Norway AS

Technical Customer Advisor

Kraftutbygging og -vedlikehold

«Hos Nexans verdsetter og respekterer vi individuelle forskjeller. Vårt felles mål er å utnytte ulike perspektiver for å bygge en kultur der vi kan vetklegge nyskaping.  For å oppnå dette har vi fokus på å skape en inkluderende arbeidsplass der ulike talenter kan trives, engasjere seg og bidra til bedre forretningsresultater.» 

Vil du være med på å bygge fremtidens bærekraftige elektriske nett i Norges mest spennende stilling som Technical Customer Advisor?

Vår salgsavdeling ser hver dag etter innovative miljøvennlige produkter og tjenester. I salgsarbeidet vil din kompetanse som kunderådgiver være en svært viktig støtte for våre kunder og medlemmer i salgsavdelingen. Avdelingen har stort engasjement med mye fart og svært god kontakt med markedet. Vi har som mål å hjelpe kunden med å bygge det mest lønnsomme kabelprosjektet der bærekraft allerede står høyt på agendaen. Kundene våre er hovedsaklig nettselskaper, elektroentreprenører og elektrogrossister. Vi er fin gjeng med ganske ulike personligheter, men fellestrekkene for alle sammen er at vi har en sterk lagfølgelse og ærgjerrrighet til jobben, vi har en direkte men trygg tone på tvers av avdelinger, divisjoner og våre fabrikker nasjonalt og internasjonalt.

I tillegg til å samarbeide tett med salgsavdelingen, vil du bli en del av et team med andre rådgivere i andre salgsavdelinger. Som rådgiver vil du være ansvarlig for å betjene vår kundeportefølje på E-verkskabler opp til 24 kV. Rådgiver vil få ansvar for pris og kundedatabaser samt være endel av salgsteamet Infra. For rett person finnes mange spennende oppgaver og muligheter i denne rollen. 

Ansvarsområder:

  • Utarbeidelse av tilbud / prissetting, samt oppfølgning av disse, i samarbeid med avdelingen
  • Besvare henvendelser fra kunder pr. tlf. og e-post
  • Støttefunksjon for salgsavdelingen samt gjennomføre enkle beregninger og løsningsforslag på everksprodukter.
  • Gi råd til kunder relatert til bruksområder og valg av riktige produkter
  • Delta på salgsmøter for Infra
  • Delta i markedsaktiviteter og gjennomføring av disse
  • Bidra til innføring og aktivt bruk av CRM-system i B&T/T, som CRM Key User
  • Ansvar for at nødvendig CRM-opplæring av øvrige medarbeidere i B&T/T gjennomføres
  • Overordnet ansvar for oppdatering av aktuelle prislister, prisdatabaser og kundeavtaler for Infra
  • Utarbeide rapporter
  • Beregne og utbetale bonuser til kunder
  • Øvrige arbeidsoppgaver som naturlig hører inn under stillingens ansvarsområder
  • Bidra i å forenkle og effektivisere relevante prosesser og rutiner
  • Støtte og lede serviceledelse
  • Bidra til å utvikle tjenester
  • Etablere og bygge stabile relasjoner med leverandører og kunder
  • Delta og bidra i aktiviteter vedrørende avvik (SynergiLife)
  • Drive produkt- og tjenesteledelse knyttet til Infra-applikasjoner sammen med salg og logistikk
  • Støtte kunder på et profesjonelt nivå

Bakgrunn og kvalifikasjoner

  • Montør, teknisk fagskole innen elektro evnt ingeniørutdanning på bachelornivå
  • Fordel med erfaring fra energibransjen
  • Fordel med erfaring fra lignende stilling, samtidig som vi også er åpne for nyutdannede
  • Gode engelsk- og norskkunnskaper
  • Gode generelle IT-kunnskaper

Egenskaper:

  • Evne til å tilegne seg ny kompetanse
  • Gode samarbeidsevner
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Initiativtaker
  • Autonom

Vi ser etter en kollega som ønsker å jobbe og bli dyktig i denne rollen over tid. Dersom du mangler erfaring men er villig til å bruke tid på å bygge opp din kompetanse, så kan dette være riktig stilling for deg. Vi er nysgjerrige på å høre om din motivasjon og håper at du vektlegger dette i søknaden. Du identifiserer deg med våre verdier: Pioneers, Dedicated & United.

Hvorfor jobbe med oss?

  • Bidra i å elektrifisere Norge
  • Gode faglige- og personlige utviklingsmuligheter
  • Interessant og variert arbeid i et internasjonalt, dynamisk og flerfaglig miljø
  • God pensjonsordning og forsikringsavtaler
  • Firmahytter
  • Konkurransedyktige betingelser

Arbeidssted: Langhus

Annen informasjon:

For mer informasjon kontakt Per Ivar Karlsen

Om Nexans Norge

Nexans Norge er en del av Nexans gruppen og er fordelt i 40 land. Vi er en komersiell virksomhet over hele verden med nesten 1700 ansatte. Hovedkontoret ligger i Oslo. I tillegg til produksjonsanlegg i Rognan, Langhus og Halden. Nexans Norway er delt inn i tre forretningsgrupper: Submarine & Land Systems (SLS), Building & Territories and Telecom (B&T/T) og Telecom and Data (T&D)


 

  • Bedrift
    Nexans Norway AS
  • Søknadsfrist
    Snarest
  • Stillingsfunksjon
    Salg
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Kraftutbygging og -vedlikehold
  • Utdanningskrav
    Ønskelig
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4572903
  • Se her for andre jobber fra Nexans Norway AS
  • Oppdatert 21.04.2022