Detaljer

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    20.03.2020
  • Sted:
    Halden
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    Viken
  • Arbeidssted:
    Halden
  • Land:
    NORGE
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2767442
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Arkivmedarbeider 100% stilling

Halden kommune søker medarbeider til arkivtjenesten.

Stillingen som arkivmedarbeider er knyttet til enhet IT og arkiv. Post/arkivtjenesten er sentralisert og består i dag av 4 ansatte + arkivleder.

Kommunen har elektronisk arkiv som omfatter saksarkiv på alle enheter og en rekke objektarkiv. Kommunen tar i bruk sak/arkivsystemet Elements fra 4.5.2020

Til arkivtjenesten søker vi en utviklings- og endringsorientert person med god faglig bakgrunn.

Kommunen er medlem i IKA Østfold (Interkommunalt arkivselskap) og er i gang med å ordne de eldre fysiske arkiver.

 Stillingens arbeidsområder/oppgaver:

  • Hovedarbeidsoppgaver vil være postbehandling, journalføring, skanning, registrering, og fordeling av saker/dokumenter og annet forefallende arbeid i post/arkiv
  • Deltagelse i utarbeidelse/forbedring/effektivisering av interne rutiner
  • Brukerstøtte og kvalitetssikring av dokumentfangst og metadata i det elektroniske arkivet
  • Systemadministrator/prosesseier i sak/arkivsystem Elements.
  • Opplæring og veiledning av interne brukere innen arkivdanning
  • Kommunen har arkivkjerner i både sikker og intern sone.
  • Periodisering, ordning og kassasjon av avsluttede arkiver samt overføring til Depot
  • God kunnskap om fysiske arkiv for å kunne bistå saksbehandler ved behov for dokumentasjon, og behandler innsynsbegjæringer.

 Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:

  • Formell arkivkompetanse på høgskole- eller universitetsnivå. Relevant erfaring innenfor kommunalt arkiv kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Gode IT-kunnskaper og god kjennskap til elektronisk sak-/arkivsystem
  • Gode kunnskaper om arkivarbeid og grunnleggende lovbestemmelser knyttet til arkiv i offentlig forvaltning
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig og strukturert
  • Samarbeidsevner og personlig egnethet blir vektlagt
  • Førerkort for personbil (manuelt gir).

Personlige egenskaper:

Vi leter etter medarbeider som yter god, arkivfaglig veiledning, arbeider selvstendig og nøyaktig, som lærer raskt og ser muligheter for gode løsninger.

Vi tilbyr:

Arbeid i en stor organisasjon med høy og variert kompetanse

Medlemskap i IKA Østfold (Interkommunalt arkivselskap)

Fleksitid

Generelle betingelser:

Tilsetting etter gjeldene lover og reglement.

Lønn ihht. gjeldende tariffavtale.

Pliktig medlemskap i Halden kommunale pensjonskasse med 2%.

Stillingen er ledig fra 15.mai 2020 og er fast ansettelse med 6 mnd. prøvetid ved nytilsatte i Hk.

 

Søknad sendes:

Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk på stilling".

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

 

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette, jfr. Offentleglova §25.

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Søknadsfrist: 20.03.2020

 

Kontaktpersoner:

Elisabeth Bjerkman Thomasrud, arkivleder, tlf: 69174528, elisabeth.bjerkman.thomasrud@halden.kommune.no

May-Britt Jonassen, enhetsleder IT og Arkiv, tlf: 69174757, mobil: 92432900, may.britt.jonassen@halden.kommune.no