Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Arkivar (førstekonsulent)

Offentlig forvaltning

Vi søker en engasjert og faglig dyktig arkivar til ledig stilling ved sakarkivet som vil være med på å videreutvikle arkiv og dokumentforvaltning ved Ahus.

Sakarkivet søker etter en person med erfaring og kompetanse fra arkiv i offentlig virksomhet. Vi er en enhet med 5 stillinger som er organisert i en egen seksjon i foretakssekretariatet. Vi har kontorer i moderne lyse lokaler på Nordbyhagen, Lørenskog, Avdelingen jobber aktivt for et godt arbeidsmiljø med høy trivsel i hverdagen. Sakarkivet opplever til tider en hektisk hverdag med faglige utfordringer og høy aktivitet. Vi tilstreber en effektiv og faglig god drift i samarbeid med våre brukere og tjenesteytere. Foretaket benytter Public 360 for elektronisk saksbehandling og arkiv.

Arbeidsoppgaver:

  • Vurdering og journalføring av inngående post til foretaket
  • Kvalitetssikring og kontroll av dokumenter i Public 360
  • Aktiv bidragsyter til sikker drift, utvikling og effektivisering av det arkivfaglig arbeide
  • Være rådgiver innen saksbehandling og arkiv
  • Delta og bistå med arkivfaglige vurderinger for hele foretaket
  • Selvstendig og oppfølgende kvalitetssikring og kontroll i sak- og arkivsystemet
  • Aktiv brukerstøtte, kurs og rådgivning innen saksbehandling og arkiv
  • Delta i forbedrings- og prosjektarbeid i foretaket
  • Bistå innen andre oppgaver innen seksjonenes ansvar og oppgave portefølje

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på høyskolenivå fortrinnsvis innenfor arkiv, bibliotek og/eller dokumentbehandling. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra arbeid med fullelektronisk arkiv og digital saksbehandling
  • Erfaring med å holde kurs og gjennomføre opplæring
  • Kunnskap om relevant lovverk/forskrifter, NOARK-systemer og digitale verktøy
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kunnskap om informasjonssikkerhet, krav knyttet til personvern og håndtering av personopplysninger

Personlige egenskaper:

  • Faglig engasjert, ansvarsbevisst, strukturert og effektiv
  • Du liker å dele kunnskap og jobber godt både i team og selvstendig
  • Du har gode kommunikasjonsevner er fleksibel, imøtekommende og serviceinnstilt
  • Initierer og bidrar til forbedring av prosesser på alle nivå i organisasjonen
  • Du overholder frister og leverer som avtalt
  • Personlig egnethet blir vektlagt

Vi tilbyr:

  • En faglig utfordrende stilling med meningsfylte arbeidsoppgaver for personlig utvikling
  • Et hyggelig og dynamisk arbeidsmiljø
  • Gode velferdstilbud (hytteutleie, tilbud innen kultur og trening)
  • Sentral beliggenhet, kort reisevei fra Oslo
  • Mulighet for hjelp til bolig og barnehageplass