• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3952402
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hamar kommune

Arkivar

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Hamar kommunes sentralarkiv er det ledig 100 % fast stilling som arkivar fra 13. september 2021 eller etter nærmere avtale. Arbeidssted Hamar rådhus. 

Sentralarkivet har p.t. 7,5 årsverk og er et knutepunkt i organisasjonen vår. Arkivfunksjonen ledes av arkivleder som er underlagt assisterende kommunedirektør i Administrasjonsavdelingen. Arkivfunksjonen er under stadig endring som følge av ny teknologi. Kommunen benytter sak/arkivsystemet ESA. Prosess for anskaffelse av nytt sak/arkivsystem er i startfasen. Kommunen blir medlem av IKA Opplandene (Interkommunalt arkiv) fra 1. august 2021. 

Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til utvikling og forbedring av rutiner. Det er ønskelig med erfaring fra veiledning av ansatte innen arkivrutiner, lovverk og bruk av sak/arkivsystemet. Gode ferdigheter i bruk av IKT-verktøy vektlegges.

Arbeidsoppgaver:

  • elektronisk postmottak
  • postbehandling, skanning og journalføring
  • kvalitetssikringsrutiner
  • råd og veiledning (inkl. skranketjeneste), via telefon, chat, videomøte, personlig oppmøte m.v
  • noe arkivpleie – nær og fjernarkiv
  • eventuell deltakelse i prosjekter
  • andre oppgaver etter behov, restansekontroll, behandling av innsynsbegjæringer, systemarbeid,
    forefallende arbeid m.v.

Kvalifikasjoner:

  • arkivfag på høyere nivå innen arkiv- og dokumentbehandling, informasjonsforvaltning eller annen relevant utdanning
  • ønskelig med relevant arbeidserfaring
  • kjennskap til offentleglova
  • ønskelig med erfaring fra veiledning
  • god IKT-forståelse og interesse for digitale løsninger
  • kunnskap om digitale dokumenthåndteringssystem
  • god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk
  • realkompetanse kan kompensere for formell kompetanse

Personlige egenskaper:

  • trygg og kompetent i møte med brukere og kolleger
  • god på å tilpasse kommunikasjonen til ulike aktører
  • gode samarbeidsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
  • fleksibel, endringsvillig og løsningsorientert
  • engasjert og positiv
  • systematisk, nøyaktig og målrettet
  • bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • kunne jobbe i åpent kontorlandskap

Vi tilbyr:

  • lønn etter avtale
  • fleksibel arbeidstidsordning
  • varierte arkivfaglige oppgaver
  • godt fagmiljø
  • medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse
  • IA-bedrift
  • tilsetting skjer på de vilkår som framgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3952402
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
  • Oppdatert 14.07.2021