• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4608246
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 11.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Anskaffelsesrådgiver

Offentlig forvaltning

Har du erfaring fra offentlig anskaffelser og kjennskap til offentlig innkjøpsregelverk? Vil du bidra til utvikling av anskaffelsesprosessen i Gravferdsetaten - både på et strategisk nivå, men også ved den praktiske gjennomføringen fra A til Å? Gravferdsetaten søker en dreven anskaffelsesansvarlig som evner å tenke helhetlig, men samtidig har øye for detaljer og forståelse for driften.

Stillingen inngår i avdeling gravplasser som har som hovedansvar å ivareta gjennomføring av gravferd, sørge for drift, vedlikehold og utvikling av gravplassarealer med tilhørende driftsbygninger og maskinpark som Gravferdsetaten har. Avdelingen har et mål om å være 100 % fossilfri og vil i den forbindelse gjennomføre anskaffelser av fossilfrie kjøretøy og maskiner, noe som den nye  spesialrådgiveren vil bidra aktivt til. Du vil være involvert i prosesser på tvers av etaten, og vil få muligheter til å opparbeide deg en god innsikt i etatens ansvarsområder. 

Vi ser etter en dyktig fagperson som evner å jobbe både på et strategisk og operativt nivå, og trives like godt med teori som praksis. Vi ser for oss at du har relevant bakgrunn, god kjennskap til anskaffelsesregelverk og solid erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser, gjerne fra Oslo kommune.

Stillingen er 100 % midlertidig engasjement i tre år, med mulighet for forlengelse.

Arbeidsoppgaver:

  • Utarbeide og gjennomføre en anskaffelsesstrategi for Gravferdsetaten for å nå målene om å bli en fossilfri etat
  • Etablere porteføljestyring av etatens samlede anskaffelser 
  • Bidra til videreutvikling av arbeidsprosesser og verktøy i anskaffelsesprosessen
  • Bidra til behovsvurderinger og utarbeidelse av kravspesifikasjoner
  • Gjennomføre anskaffelsesprosesser, i samarbeid med etatens fagpersoner
  • Etablere og utvikle samarbeid med andre etater om anskaffelsene
  • Være etatens faglige bindeledd til andre etater i Oslo kommune
  • Sikre erfaringsinnhenting og evaluering av anskaffelsene
  • Formidle planer og erfaringer internt i etaten, Oslo kommune og nasjonalt

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen relevant fagområde. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse.
  • Solid erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelser og kjennskap til offentlig anskaffelsesregelverk
  • Ønskelig med erfaring fra ledelse av anskaffelsesprosesser fra A til Å
  • Gode IKT-brukerferdigheter og kjennskap til bruk av IKT-baserte anskaffelsesverktøy
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper:

  • Har godt overblikk og evner å se sammenhenger
  • Selvgående og løsningsorientert
  • Proaktiv og handlekraftig
  • Strukturert og systematisk
  • Har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt formidlingsevner

Vi tilbyr:

  • Et godt faglig og sosialt miljø med engasjerte kollegaer
  • Fleksitidsordning
  • Moderne kontorlokaler på Hasle med kantineordning
  • Pensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
  • Stillingen avlønnes som spesialkonsulent II / seniorkonsulent, avhengig av kvalifikasjoner
  • Dekning av treningsavgift inntil kr. 6.000 per år
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4608246
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 11.05.2022