Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Utlendingsdirektoratet

Anskaffelsesleder(e)

Offentlige tjenester og forvaltning

Har du lyst på faglige utfordringer i en spennende organisasjon i utvikling? Vi søker deg som vil være med å sikre at UDIs når våre målsettinger på anskaffelsesområdet. 

UDI kjøper varer og tjenester i et betydelig omfang i en kompleks setting. Det er store svingninger i behov og mange ulike krav som skal ivaretas på et område som har stor offentlig oppmerksomhet. Vi ønsker nå å styrke teamet vårt med 1-2 ressurser.

Som anskaffelsesleder i Strategisk anskaffelsesenhet blir du en del av vårt samlede anskaffelsesmiljø. Du vil hovedsakelig arbeide innenfor en til to innkjøpskategorier etter kompetanse og interesse.  

Du vil jobbe i Strategisk anskaffelsesenhet, som skal være en støtte og gi råd til resten av organisasjonen på alt fra valg av anskaffelsesstrategi og utredning av handlingsrom, utforming og kvalitetssikring av konkurransegrunnlag og tilbud, løpende bistand under gjennomføring av prosessen, samt klage- og tvistebehandling. Vi skal sikre kompetanseoppbygging og kunnskapsdeling, og at anskaffelsene i UDI bygger på beste praksis.

Enheten er en del av tjenesteområdet Styring og regelverk. Området har i tillegg til det strategiske anskaffelsesarbeidet, ansvar for budsjett, økonomi og virksomhetsstyring, statistikk og analyse, utvikling av regelverk og praksis og internasjonalt samarbeid. 

   

Arbeidsoppgaver:

Du får ansvar for å lede enkle eller kompliserte anskaffelsesprosesser, avhengig av din erfaring og kompetanse. Du leder anskaffelsesteam og oppnår å få god kvalitet i arbeidet samtidig som tidsfristene holdes. Det er du som driver prosessen, du leder forhandlingene og markedsdialogen, og sikrer at UDIs behov blir dekket til riktig tid. Våre anskaffelser og oppgaver fordeles etter kompetanse og kapasitet. Anskaffelsene gjennomføres heldigitalt i Mercell.

For kandidater med master i rettsvitenskap kan det i tillegg bli aktuelt med arbeidsoppgaver innen forhandlinger, klagebehandling, erstatningsrett og tvisteløsning, avhengig av erfaring.

Vår anskaffelsesstrategi setter retning for fagutvikling når det gjelder bærekraft, innovasjon og digitalisering.

Kvalifikasjoner:

  • Mastergrad, gjerne innen rettsvitenskap, økonomi, logistikk, IT, ingeniørfag. Betydelig og relevant erfaring kombinert med utdanning på bachelornivå, kan erstatte deler av utdanningskravet. 
  • Kjennskap til og helst erfaring fra anskaffelser, gjerne innen det offentlige.
  • Kjennskap til og helst erfaring med bruk av tilhørende digitale verktøy i anskaffelsesprosessen.
  • God formidlingsevne på norsk, muntlig og skriftlig

Ønskelig med:

  • Erfaring fra å lede relevante prosesser, for eksempel anskaffelser, eller prosjekter i tråd med PRINCE2.
  • Relevante sertifiseringer, for eksempel i offentlige anskaffelser, PRINCE2, gjerne smidig.
  • Kompetanse på personvern, universell utforming, IT sikkerhet og IT arkitektur, bærekraft.
  • Kompetanse på standard kontraktsmaler, Statens standardavtaler, NS-standarder
  • God kjennskap til bruk av MS Excel 

Personlige egenskaper:

  • Du er analytisk, strukturert og målrettet
  • Du er godt rustet til å håndtere et høyt aktivitetsnivå og evner å prioritere
  • Du er god på kommunikasjon og samarbeid på ulike nivåer
  • Du arbeider selvstendig, samtidig som du liker å være en del av et team

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og spennende oppgaver i en kompetansevirksomhet
  • Gode faglige utviklingsmuligheter 
  • Nye flotte lokaler på Helsfyr
  • Fleksible arbeidstidsordninger, god pensjonsordning gjennom medlemskap i Statens
    Pensjonskasse
  • Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) i lønnstrinn 48 - 64 (kr 446 800 – 583 500 brutto pr år) eller som seniorrådgiver (kode 1364) i lønnstrinn 59 - 78 (kr 534 400– 752 800 brutto pr år) avhengig av kvalifikasjoner og relevant erfaring. For særlig kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens Pensjonskass

    Utlendingsdirektoratet er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Søkere som blir kalt inn til intervju, vil bli bedt om å sende lenke til Vitnemålsportalen (vitnemalsportalen.no). Hvis du har utdanning fra utlandet, ber vi om attest fra Nokut.

    I samsvar med offentlighetsloven kan en søker bli offentliggjort selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i så fall bli varslet.