• Bedrift
    Husbanken
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Statlige etater
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3045, DRAMMEN
    DRAMMEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4965344
  • Se her for andre jobber fra Husbanken
  • Oppdatert 20.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Husbanken

Allsidig HR-rådgiver

Offentlig forvaltning - Statlige etater

Husbanken har en ledig stilling som HR-rådgiver i avdeling for Organisasjonsutvikling og HR. Avdelingen består i dag av en positiv og løsningsorientert gjeng på 5 erfarne medarbeidere. Vi ser etter deg som er genuint interessert i HR-faget og HRs strategiske rolle i en organisasjon. Den rette personen vil få gode utviklingsmuligheter og få anledning til å jobbe bredt innenfor HRs fagområde. Du er flinkt til å bygge relasjoner og liker å samarbeide på tvers, samtidig som du evner å jobbe godt selvstendig. Og så må du være analytisk og ha interesse for tall. Det er bare å søke selv om du er nyutdannet eller har kort erfaring fra HR-arbeid.

Husbanken er i kontinuerlig utvikling, har høye ambisjoner og et mål om å være en attraktiv arbeidsplass. Organisasjonsutvikling og HR har en sentral rolle i dette arbeidet. Avdelingen legger til rette for organisasjonsutvikling, effektiv ressursutnyttelse, gjennomføring av ledelses- og medarbeiderutvikling samt rekrutterings- og kompetanseplanlegging. I tillegg skal vi sørge for at medbestemmelse etter hovedavtalen og hovedtariffavtalene blir tatt vare på, samt drive et aktivt HMS-arbeid.

Avdelingen er en del av kontoret for Styring og utvikling som har overordnet ansvar for virksomhetsstyring og organisasjonsutvikling både på strategisk og operativt nivå. Kontoret har bl.a. ansvaret for strategisk HR, virksomhetsrapportering, virksomhetsstrategi, langsiktig planlegging og budsjettering, portefølje- og risikostyring, samt analyser og oppfølging av resultater og mål. 

Arbeidsoppgaver:

Du kan bl.a. få jobbe med:

  • Lederstøtte
  • Analyser og rapportering (bl.a. lønn, HR-nøkkeltall)
  • Employer branding og onboarding
  • HMS arbeid
  • Strategisk kompetansearbeid
  • Utarbeide retningslinjer innenfor HR-faget
  • Ajourhold og videreutvikling av HR’s intranettsider
  • Delta og bidra i kontorets øvrige oppgaver og ansvar

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innen HR/organisasjon/ledelse på universitet/høyskolenivå 
  • Gjerne nyutdannet eller noen års erfaring fra strategisk HR

I tillegg er det en fordel om du har erfaring med og/eller kunnskap om:

  • HR-feltet i statlig/offentlig sektor
  • Strategisk kompetansearbeid
  • Analyse og rapportering
  • Utarbeidelse av spørreundersøkelser og verktøy til bruk i gjennomføring av disse

Personlige egenskaper:

Du har

  • kompetanse og interesse for å utvikle folk og organisasjon
  • helhetsforståelse, er analytisk og evner å se ting i sammenheng
  • utholdenhet og er uredd
  • gode lytteregenskaper og kan formidle budskap på en engasjerende og forståelig måte både skriftlig og muntlig
  • gode samarbeidsevner og kan bygge gode relasjoner
  • ansvarsfølelse og tar initiativ 
  • gjennomføringsevne
  • lyst til å bidra til et godt arbeidsmiljø
  • en løsningsorientert tilnærming og er omstillingsdyktig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

Du får:

  • En spennende stilling hos en sentral velferds- og boligpolitisk aktør. Du får jobbe i et bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger.
  • Fast stilling som 1434 rådgiver med lønnsspenn 560 000–670 000 kroner avhengig av kvalifikasjoner
  • Fleksibel arbeidstid og sommertid
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse. Det trekkes 2 % i innskudd til pensjonskassen fra lønnen.
  • Mulighet for gunstig boliglån i Statens Pensjonskasse 
  • Fri mobiltelefon 
  • Delvis dekning av utgifter til treningssenter 
  • Moderne kontorlokaler sentralt i Drammen, 10 minutters gange fra togstasjonen.

For stillingen gjelder seks måneders prøvetid før fast ansettelse.

Et godt arbeidsmiljø er preget av mangfold. Vi ønsker alle kvalifiserte kandidater velkommen til å søke, uansett alder, kjønn, arbeids -og livserfaring, hull i CV-en, etnisk bakgrunn eller funksjonsevne. Anonymiserte opplysninger om søkerne kan bli brukt til statistikkformål.

Husbanken utarbeider offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra å stå på søkerlisten, må du begrunne det. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om deg kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste. Du vil i så fall få varsel først (jf. Offentleglova §25).

Finalekandidaten må gjennom en bakgrunnssjekk. Vi benytter Semac.

Hvis du har høyere utdanning fra utlandet må du legge ved bekreftelse fra NOKUT.   

 

  • Bedrift
    Husbanken
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Statlige etater
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3045, DRAMMEN
    DRAMMEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4965344
  • Se her for andre jobber fra Husbanken
  • Oppdatert 20.01.2023