Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
16.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3886041Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Advokat/Advokatfullmektig
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Kommuneadvokaten er Bærum kommunes interne advokatkontor for alle saker og situasjoner hvor kommunen trenger advokatbistand. I rettssaker hvor Bærum kommune er part, er kommuneadvokaten kommunens prosessfullmektig for domstolene og fylkesnemndene. Kommuneadvokaten bistår dessuten kommunens administrative ledelse og kommunens ulike virksomheter med vurderinger av rettslige spørsmål og advokatråd. Også kommunens politiske ledelse kan be kommuneadvokaten om bistand.
Kontoret ledes av kommuneadvokaten og består av 11 advokater og én sekretær. Klienten, Bærum kommune, er en av landets største kommuner med det mangfold og omfang av virksomhet det innebærer. Arbeidsoppgavene hos kommuneadvokaten er juridisk og samfunnsmessig interessante og spenner over de fleste rettsområder innenfor både privatrett og offentlig rett. Advokatene hos kommuneadvokaten utøver sin virksomhet i tråd med advokatlovgivningen og advokatetiske regler og kan ikke instrueres i faglige spørsmål. Organisatorisk er kommuneadvokaten plassert direkte under kommunedirektøren.
Vi ser etter en hyggelig og faglig sterk kollega med høy integritet og interesse for å jobbe med et bredt spekter av rettsområder til fellesskapets beste. Kompetanse innen offentlige anskaffelser, eller motivasjon for å tilegne seg dette, er ønskelig. Den som ansettes må imidlertid påregne en variert saksportefølje.
Arbeidsoppgaver:
- Juridisk rådgivning
- Prosessoppdrag
- Opplæring/kurs
Kvalifikasjoner:
- Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap med gode resultater
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Det er ønskelig med kompetanse innen offentlige anskaffelser eller motivasjon for å tilegne seg dette
- Erfaring som advokat/advokatfullmektig eller dommerfullmektig vil telle positivt
- Erfaring fra, eller forståelse av, offentlig virksomhet vil telle positivt
- Faglig styrke og personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Nyutdannede med gode faglige resultater og personlige egenskaper kan derfor også bli ansatt
Personlige egenskaper:
Du må
- ha høy integritet
- være fleksibel og serviceinnstilt
- kunne jobbe selvstendig og ta selvstendige valg
- ønske å være en positiv bidragsyter til et godt faglig og kollegialt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- Et godt og faglig sterkt arbeidsmiljø med dyktige kolleger
- Varierte og faglig interessante arbeidsoppgaver
- Gode muligheter for å prosedere saker for fylkesnemnda og domstolene
- Fleksibel arbeidstid med reell mulighet for avspasering
- Offentlig tjenestepensjonsordning
- Kompetanseutviklingsstipend
- Konkurransedyktig lønn. Lønnstilbud forhandles, vurderes og fastsettes individuelt basert på kompetanse og erfaring
Søkere må oppfylle de krav til vandel som kreves for å få eller ha advokatbevilling
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
16.06.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1337, SANDVIKA
BÆRUM
Antall stillinger
1karriere-kode
3886041Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 27.05.2021