Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nordreisa kommune

Administrativ saksbehandler

Offentlig forvaltning

Administrativ saksbehandler

Arbeidsoppgaver:

Avgrenset saksbehandling som omhandler følgende;

  • Barn med behov for tilsynsperson etter barnevernloven § 4-22
  • Enslige mindreårige flykninger med behov for bosettingsvedtak etter barnevernloven § 3-4
  • Innsynsbegjæring i klientmapper o.l
  • Oppdragsavtaler og refusjonskrav tilsynspersoner (endre rutiner)
  • Engasjement planer (utarbeide på bakgrunn av saksbehandler engasjementsavtaler)
  • Arkivering oppdragstakere- ajourføre perm (avtaler, taushetserklæring, politiattest etc.) 
  • Stedfortreder for merkantil (post registrering/utbetalingsplaner og attestasjon) 
  • Bistå med utarbeiding av tekstmaler/forbedre rutiner
  • Bistå med vurdering/ godkjenning av oppdragstakere sammen med saksbehandler
  • Arkivering og journalføring klientmapper
  • Ved kapasitet bistå med brukerrettede oppgaver og telefonvakt
  • Er tilgjengelig for klientrettet arbeid ved behov i tjenesten

Kvalifikasjoner:

  • Høgskole/universitetsutdanning som fortrinnsvis barnevernspedagog og sosionom. Andre med tilsvarende kompetanse kan bli vurdert
  • Erfaring med barnevernfaglig arbeid og/eller saksbehandling vil bli vektlagt
  • Datakunnskaper og gjerne erfaring med saksbehandling
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig
  • God skriftlig fremstillingsevne
  • Økonomiforståelse

Personlige egenskaper:

  • Strukturert
  • Høy grad av fleksibilitet
  • Bidra aktivt til godt arbeidsmiljø
  • Gode samarbeidsevner
  • Kan kommunisere med klienter, samarbeidspartnere og kollegaer i tjenesten

Vi tilbyr:

  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • Faglig utviklende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere
  • Medlemskap i god pensjons- og forsikringsordning
  • Lønn etter tariff. Saksbehandlere starter med 8 års ansiennitet