Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    24.01.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3366459
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Administrativ leder

Vollebekk skole åpnet 1. august 2017. Nå skal vår administrative leder gå av med pensjon, og hun må erstattes.

Skolen ligger sentralt i bydel Bjerke med nærhet til marka og kort vei til offentlig kommunikasjon; buss, t-bane og tog. Skolen er planlagt for 780 elever i ordinærskolen (1.-10. trinn) og totalt 24 elever i tre byomfattende spesialavdelinger. Vi har moderne og fantastiske skolelokaler.

På Vollebekk jobber vi etter følgende verdier; raus, robust og livsglad! Vår ambisjon er å gi elevene gode muligheter til å realisere sine drømmer samtidig som elevene forberedes til å møte framtidens krav og forventninger. Vi har et godt skole-hjemsamarbeid som er avgjørende for å lykkes med den enkelte elevs utvikling. Administrativ leder vil i samarbeid med skolens øvrige ledelse lede, planlegge og videreutvikle en organisasjon som skal gjøre det mulig å realisere skolens visjon. Den som tilsettes, må være fleksibel, tydelig, utviklingsorientert og se muligheter. Solid kunnskap om skole og systemforståelse er viktig for å sikre gode og nødvendige administrative rutiner, støttefunksjoner og systemer. Som en del av vår lederteamet, får du en unik mulighet til å være med og forme en organisasjon og et læringsmiljø. Vi kan tilby svært gode arbeidsforhold i et energisk og humørfylt arbeidsmiljø.

Inneværende skoleår har vi elever på 1.-5. og 8.-10. trinn. Vi er ca. 500 elever og 100 tilsatte.

Les mer om skolen her

Arbeidsoppgaver
  • Personalleder for kommunalt tilsatte
  • Lede, administrere og videreutvikle skolens administrasjon og profesjonell drift
  • Bygge ut en organisasjon og et system for gode støttefunksjoner til skolens ledelse, ansatte og elever
  • Økonomiansvar i samarbeid med skolens ledelse
  • Ansvar for utadrettede aktiviteter og avtaler
  • Bidra til et trygt, godt og inkluderende arbeidsmiljø for alle
  • Oppgaver knyttet til stillingen vil sees i sammenheng med skolens samlede kompetanse og kunne endres ved behov
Kvalifikasjoner
  • Du har lederegenskaper som engasjerer medarbeiderne
  • Du har god kompetanse innen økonomi og regnskap; budsjettering og prognose, månedsavslutning, avviksrapportering, regnskapsføring og fakturabehandling
  • Du har erfaring med og god kompetanse i fast- og variabel lønn og fravær, og «controlling» knyttet til disse
  • Du har erfaring med og kompetanse i bruk av digitale arbeidsflater – gjerne fra Oslo kommune (IST, HR-systemet og Agresso økonomi)
  • Du har forståelse for og evne til å etablere gode rutiner for velfungerende støttefunksjoner
  • Du har god kunnskap om gjeldende lover og regelverk
  • Du har god IKT-kompetanse
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du behersker norsk språk meget godt, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
  • Løsningsorientert og kreativ
  • Evner å arbeide selvstendig, men er også en lagspiller på tvers av organisasjonen
  • Er fleksibel, systematisk, nøyaktig, analytisk og målrettet
  • Har høy arbeidskapasitet i en hektisk hverdag
  • Er initiativrik og motiveres av utfordringer
  • Positiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
  • Du er positiv og framsnakker elevene, foresatte og ansatte
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • En spennende, krevende og viktig jobb i et energisk og positivt arbeidsmiljø
  • En ung organisasjon med gode muligheter for påvirkning
  • Gode muligheter for egenutvikling
  • Spennende, hektisk og variert hverdag
  • Lønn etter gjeldende regelverk