Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    02.11.2020
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3225344
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Administrasjonssjef

Midtåsenhjemmet er et moderne sykehjem som ligger vakkert til i rolige omgivelser i Bydel Nordstrand, med kort avstand til buss og trikk. Sykehjemmet har avdelinger for beboere med demenssykdom og ordinære plasser. Vi arbeider aktivt for at våre beboere skal oppleve at aktivt hverdagsliv, men det skal også være et godt og trygt sted å avslutt livet.

Midtåsenhjemmet har et sterkt og voksende fagmiljø der samarbeid på tvers av profesjoner er svært viktig.

Vi søker administrasjonssjef til en nyopprettet 100% fast stilling med ansvar for drift og administrasjon ved Midtåsenhjemmet.

Administrasjonssjef er en del av ledergruppen og rapporterer til institusjonssjef.

Stillingen har en sentral støttefunksjon for institusjonssjef og avdelingslederne i deres daglige virke og er ansvarlig for en bred portefølje av oppgaver innenfor strategisk og operativ personal, økonomi og virksomhetsstyring.

Vi søker etter en person som finner disse oppgavene interessante. Stillingen vil få ansvar for merkantile ansatte og serviceavdeling med tilhørende personale innen renhold, kantine/kjøkken og vaskeri.

Arbeidsoppgaver
  • Administrasjonssjef skal lede og utvikle daglig drift og administrasjon. I tillegg sikre at all forvaltning, drift og administrasjon er i samsvar med lover, forskrifter og interne krav
  • Herunder også:
  • Ansvar for å sikre at digitale verktøy innen administrasjon benyttes i sin helhet.
  • Medansvar for institusjonens plan- og utviklingsarbeid.
  • Pådriver til institusjonens økonomi, budsjett, plan og strategiarbeid.
  • Administrasjonssjef har personalansvar.
Kvalifikasjoner
  • Utdannelse fra universitets/høyskole, fortrinnsvis master innen relevant fagkrets. Gjerne innen økonomi, administrasjon, IKT og/eller juridiske fag.
  • Må ha erfaring og dokumenterbare resultater fra administrasjon og drift.
  • Må ha erfaring som leder med personalansvar.
  • Må beherske IKT-verktøy og systemer godt, og bør inneha digital kompetanse på utvikling og digitalisering av drifts- og administrasjonsoppgaver.
  • Må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, norsk skriftlig og muntlig på høyere nivå, C.
  • Det er ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltningsrett, personaladministrative og arbeidsrettslige spørsmål.
  • I henhold til helse- og omsorgstjenesteloven §5-4 er det krav til stillingen om at det før tiltredelse legges frem gyldig politiattest, som ved fremleggelse ikke er eldre enn 3 måneder.
Personlige egenskaper
  • Strukturert og ryddig
  • Stor arbeidskapasitet
  • Tydelig og trygg
  • Resultatorientert
  • Fleksibel
  • Vi søker deg som kan se de store linjene og dykke ned i detaljer.
  • Du har engasjement, pågangsmot og gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du jobber selvstendig og effektivt.
  • Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
  • Varierte dager med bredt spekter av spennende og utfordrende arbeidsoppgaver og høyt tempo.
  • Et godt arbeidsmiljø hvor vi arbeider med basis i Oslo kommunes verdigrunnlag (brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt).
  • Fleksibel arbeidtidsordning.
  • Gode lønns-, forsikrings-, og pensjonsforhold.