• Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    02.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6051512
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune
Ledig stilling

Tynset kommune

Administrasjonsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Kort om stillingen 
Tynset kommune søker ny leder for fellestjenester. Stillingen har ansvar for daglig drift og utvikling av blant annet kommunens innbyggerservice, arkivfunksjon, regnskaps- og økonomitjeneste, lønnsfunksjon, personalhåndtering, kommunikasjon og øvrige administrative fellesfunksjoner.   

Tynset kommune ønsker at fellestjenestene skal styrkes for å sikre effektiv drift, god lederstøtte, lik praksis og opplæring, og en fleksibel bruk av ressurser. Stillingen er nyopprettet, vil få en nøkkelrolle i organisasjonen, bli avgjørende for at kommunen skal levere gode tjenester og at resten av kommunens virksomhet skal driftes effektivt.  

Dette er en spennende og sammensatt lederstilling med stort handlingsrom hos regionens største arbeidsgiver. Om lag 10 årsverk tilhører tjenesten. Målet er at tjenesten skal styrkes gjennom samling av, eller tydelige koblinger mellom, ressurser som er plassert ellers i organisasjonen.  

Stillingen rapporterer til assisterende kommunedirektør. Arbeidssted er Tynset rådhus. 

Ansvarsområder og arbeidsoppgaver 

  • Lederansvar for de ansatte ved tjenesten 

  • Ansvarlig for drift, utvikling og kvalitetsheving av administrative prosesser og systemer 

  • Bidra til strategiske og praktiske beslutninger 

  • Ledelse og deltakelse i ulike relevante fagutviklingsprosjekter, lokalt og regionalt 

  • Sikre lik praksis, god lederstøtte, lik opplæring og riktig servicenivå internt 

  • Skape gode nettverk og samhandlingsarena mellom ansatte i kommunen som arbeider med administrative oppgaver 

  • Utvikle bruken av digitale verktøy for å forbedre arbeidsprosesser 

  • Sikre etterlevelse av lover og forskrifter innen fagområdene 

Ønskede kvalifikasjoner 

  • Relevant høyere utdanning  

  • Erfaring fra lignende stilling, gjerne i offentlig sektor 

  • Gode lederegenskaper og evne til å motivere og utvikle medarbeidere 

  • God forståelse for digital utvikling 

 Personlige egenskaper 

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, som leder og medarbeider 

  • Organisert og strukturert i kombinasjon med å være fremoverlent og nytenkende 

  • Evne til å jobbe med varierende oppgaver i et dynamisk miljø 

  • Høy grad av integritet og profesjonalitet 

  • Fleksibel og tilpasningsdyktig 

Vi tilbyr 

  • Spennende og selvstendige arbeidsoppgaver 

  • Store muligheter for å utvikle egen stilling 

  • Et godt arbeidsmiljø 

  • Du blir en sentral del av en kompetent organisasjon i stadig utvikling  

  • Lønn etter avtale og gode pensjonsvilkår 

 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort, selv om søker har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere/rekrutteringsbyråer.

NB! Søkere må aldri oppgi BankID-informasjon i søknadsprosessen! Dersom du blir spurt om dette, er det et svindelforsøk.

 

 

  • Bedrift
    Tynset kommune
  • Søknadsfrist
    02.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2500, TYNSET
    TYNSET
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6051512
  • Se her for andre jobber fra Tynset kommune