• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4601123
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.05.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Administrasjons-controller

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Har du lyst til å sikre at kommunen utfører utviklings- og digitaliseringstiltak på en god og effektiv måte? I denne stillingen vil du bidra til at kommunen har god oversikt over kostnader og arbeidsinnsats mot besluttede utviklings- og digitaliseringstiltak. Du vil jobbe nært mot lederteamet og få en god oversikt over hvilken retning kommunen utvikler seg i.

Stillingen tilhører kommunalsjefsområdet Utvikling og Digitalisering (UD) under avdelingen Porteføljekontor. UD skal bidra til omstilling og transformasjon slik at kommunens tjenester blir bærekraftige. Dette gjøres ved prioritering og gjennomføring av helhetlige og sammenhengende utviklings- og endringsprosesser på tvers av kommunen. UD består i dag av fire tjenestesteder som skal sørge for helhetlig utvikling med gjennomføringskraft. Kommunalsjefsområdet skal sikre en samlet og prioritert oversikt og gjennomføring av utviklingsoppgaver.

Porteføljekontoret er en stabsfunksjon der hovedmålet er å sikre at Bærum kommunes ledelse har et godt beslutningsunderlag for å fatte riktige beslutninger vedrørende utvikling og digitalisering. I tillegg skal Porteføljekontoret aktivt støtte de prioriterte prosjektene med å nå sine mål.
Stillingen rapporterer til avdelingsleder for Porteføljekontoret. Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver:

Stillingens formål er å sikre at rutiner knyttet til administrasjon og økonomi blir fulgt. Dette innbefatter, men er ikke begrenset til:

  • Oppfølging av fakturaer og timeposteringer
  • Bidra til oppfølging av årshjul med tilhørende rapporteringer  
  • Bidra til oppdatering av styrende dokumenter og kvalitetssystemer knyttet til utvikling og digitalisering
  • Bidra til å forberede beslutningsunderlag for Digitaliseringsrådet
  • Støtte kommunalsjefen og lederteamet med administrative oppgaver mot investeringsporteføljen
  • Øvrige oppgaver og andre ansvarsområder kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Administrativ eller økonomisk utdanning på høyskole- eller universitetsnivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Relevant erfaring fra økonomi eller administrasjon, fortrinnsvis fra controlling eller prosjektrelatert arbeid
  • Erfaring med controlling fra prosjektbaserte virksomheter og understøttelse av store IT-prosjekter vil være en fordel
  • Erfaring fra offentlig forvaltning vil være en fordel

Personlige egenskaper:

  • Høy arbeidskapasitet
  • Gode samarbeidsevner
  • Tar initiativ og evner til å jobbe selvstendig

Vi tilbyr:

I det nyetablerte Porteføljekontoret er det stor mulighet til å være med og utvikle fagområdet og egen stilling. Vi tror på investering i de ansatte, og du vil derfor ha mulighet til å løfte egen kompetanse med kurs og sertifiseringer. Vi har et godt arbeidsmiljø med over middels hyggelige kolleger og jevnlige sosiale sammenkomster og arrangementer gjennom året.
Kommunen har kompetanseutviklingsstipend og en offentlig tjenestepensjonsordning.

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.05.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4601123
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 04.05.2022