Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Innlandet fylkeskommune

Administrasjon, Enhet IKT Utvikling og prosjekt - Strategisk IKT prosjektkoordinatorer

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Administrasjon, Seksjon IKT Dokumentasjonsforvaltning, Enhet IKT Utvikling og prosjekt har ledig to faste stillinger som strategisk IKT prosjektkoordinator fra 1. september 2022.

Om enheten

Seksjon IKT Dokumentasjonsforvaltning er en felles utviklings-, drift- og støttefunksjon som blant annet har ansvar for fylkeskommunens IKT-systemer. Mer enn 4000 ansatte og ca 13000 elever er knyttet opp i et felles nettverk fordelt på rundt 110 arbeidssteder. Seksjonen har 50 ansatte, fordelt på IKT-tjenester, dokumentasjonsforvaltning og servicetjenester.

Enhet IKT Utvikling og prosjekt har 4 faste stillinger. Enheten har fokus på tjenesteportefølje, teknisk arkitektur og IKT-prosjektkoordinering for fylkeskommunen. Videre er det viktig at enheten sørger for at brukerbehovene på tvers av avdelinger og fagområder sees på med helhetlig blikk og koordineres fortløpende.

Vi søker deg som

  • evner å forstå og sette seg inn i en kompleks virksomhet
  • er resultatorientert, tar ansvar for egne leveranser
  • har faglig autoritet og gjennomføringskraft
  • evner å tenke innovativt og se forbedringspotensial
  • har evne og vilje til å ta initiativ og bygge relasjoner på tvers i organisasjonen
  • er samarbeidsorientert og god til å kommunisere

Vi tilbyr

  • en spennende jobb med engasjerte og dyktige kollegaer
  • et mangfoldig og utviklingsorientert IKT-kompetansemiljø
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • lønn etter avtale
  • fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger

Om stillingene

  • 100% faste stillinger med tiltredelse etter avtale
  • fast arbeidssted er Hamar eller Lillehammer
  • mye av arbeidet vil foregå både på Hamar og Lillehammer og reising mellom stedene må påregnes

Arbeidsoppgaver

  • representere brukeren og ivareta koordinering av brukerens behov og funksjonelle krav
  • bidra til planlegging av gjennomføringsfasen for prosjekter
  • utarbeide dokumentasjon og beslutningsunderlag i prosjekter
  • bidra til test og verifikasjon av prosjektleveranser
  • støtte overlevering og innføring av prosjektleveranser til Innlandet fylkeskommune

Ønskede kvalifikasjoner

  • bachelor eller annen 3-årig utdanning fra høgskole/universitet innen relevant fagområde, fortrinnsvis innen IKT
  • minimum 2 års IKT-relatert fagtjeneste eller tilsvarende relevant erfaring
  • ønskelig med master innen relevant fagområde og erfaring fra IKT relatert prosjektvirksomhet
  • annen utdanning sammen med lang relevant erfaring fra prosjektarbeid på fagfeltet kan etter vurdering kompensere for manglende formell utdanning

Ønskede egenskaper

  • lederegenskaper
  • meget gode samarbeidsevner
  • selvstendig, analytisk og systematisk
  • gode fremstillingsevner muntlig og skriftlig på norsk og engelsk

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et mål å oppnå best mulig alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Kopi av attester og vitnemål vil eventuelt bli innhentet senere. Tilsendte attester returneres vanligvis ikke. Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jfr offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og må begrunnes i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.