Ledig stilling

Innlandet fylkeskommune

Administrasjon, Anskaffelsesseksjonen - Innkjøpsrådgiver

Offentlig forvaltning - Fylkeskommunale etater

Beskrivelse

Anskaffelsesseksjonen har ledig fast stilling som innkjøpsrådgiver i 100 % stilling. 

Om enheten

Anskaffelsesseksjonen har bl.a. ansvaret for:

  • anskaffelsesprosesser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • avtaleforvaltning
  • råd og veiledning overfor fylkeskommunens ulike enheter
  • strategisk utvikling og digitalisering av innkjøpsfunksjonen
  • analyse, oppfølging og styring av innkjøpsfunksjonen

Vi søker deg som har følgende personlige egenskaper

  • gode samarbeidsevner, brukerorientert og serviceinnstilt
  • målrettet, initiativrik og ansvarsbevisst
  • analytisk, strukturert og med fokus på detaljer
  • god gjennomføringsevne
  • effektiv med høy arbeidskapasitet
  • god forretningsforståelse

I tillegg vil personlig egnethet bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • et av de største innkjøpsfaglige miljø i Innlandet!
  • faglig utfordrende oppgaver
  • gode muligheter til å påvirke eget arbeid
  • et positivt arbeidsmiljø med engasjerte og høyt kvalifiserte medarbeidere
  • god støtte og opplæring
  • fleksitidsordning
  • lønn etter avtale
  • Fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
  • anskaffelsesseksjonen har arbeidssted på fylkeshuset på Hamar. Mulighet for hjemmekontor tilbys

Om stillingen

  • en medarbeider har fått ny stilling og vi søker hans etterfølger
  • 100 % fast stilling
  • stillingen vil, avhengig av valgte kandidaters CV, ha spesielt fokus på bygg og anlegg, veg og drift av veg
  • den som tilsettes vil bli innplassert i stillingskode avhengig av krav til stillingen, utdanning og erfaring jf. lov- og avtaleverk
  • stillingen inngår i Innlandets fylkeskommunes sentrale anskaffelsesseksjon i Administrasjonsavdelingen. Seksjonen har pt. åtte faste medarbeidere med bred innkjøpsfaglig kompetanse
  • Innlandet fylkeskommune har i 2025 et budsjett på ca. 8 mrd., hvorav ca. halvparten benyttes til anskaffelser
  • Anskaffelsesseksjonen har en bred kontaktflate mot fagavdelinger, skoler og tannklinikker over hele fylket
  • de viktigste innkjøpskategoriene er entreprisekontrakter, IKT, kollektivtransport tekniske installasjoner/verktøy/maskiner, varekjøp – forbruksmateriell og konsulenttjenester

Arbeidsoppgaver

  • gjennomføre anskaffelsesprosesser etter lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • følge opp avtaler
  • gi råd og veiledning til fylkeskommunens fagenheter og virksomheter
  • bidra til videreutvikling av innkjøpsfunksjonen
  • bidra til leverandørutvikling
  • andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen ved videreutvikling av seksjonen

Kvalifikasjonskrav

  • utdannelse på minimum bachelor
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere utdannelse (fortrinnsvis master), fortrinnsvis innen økonomi, teknologi eller juss
  • prosjekterfaring
  • kompetanse/erfaring innen gjennomføring av offentlige anskaffelser og/eller annen relevant erfaring med innkjøpsprosesser og kontraktshåndtering er en fordel

Søknad

Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen. 

Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.

Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.              

Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.

Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.

Vi ser fram til å motta søknaden din.