• Bedrift
    Nesbyen kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3540, NESBYEN
    NESBYEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4680321
  • Se her for andre jobber fra Nesbyen kommune
  • Oppdatert 13.07.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nesbyen kommune

3 x Arealplanlegger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du den som vil være med å utvikle Nesbyen til et attraktivt sted for innbyggere i alle aldre og våre besøkende? Vil du være med på å legge til rette for og skape vekst i vår kommune og være en lagspiller som jobber frem gode planer for lokalsamfunnet? Har du lyst å bidra til et godt arbeidsmiljø som løfter kollegaer frem?

Stillingsbeskrivelse/arbeidsoppgaver:
Nesbyen kommune har 3 hele ledige stillinger som arealplanlegger. Stillingene innebærer interessante, varierte og selvstendige oppgaver, i et fagmiljø bestående av 16 ansatte innen byggesak, plan, skog, landbruk, kart, oppmåling, folkehelse og vann og avløp. Hos oss finner du medarbeidere som er relativt nyutdannet og de med lang arbeidserfaring og vi har godt arbeidsmiljø i avdelingen. Vi har god alders- og kjønnsfordeling. Vi legger til rette for gode utviklingsmuligheter for rett person og et fagansvar kan være aktuelt å legge på en av stillingene på sikt. Vi ser etter noen med gode fagkunnskaper, gode samarbeidsevner og som er utadrettet og villig til å yte litt ekstra om det trengs.

Vi skal ansette 3 medarbeidere som skal jobbe med arealplanlegging og kommuneplanlegging. Vi vil fordele arbeidsoppgavene arealplanlegging av private detaljreguleringsforslag, dispensasjoner med mer og kommuneplanlegging mellom medarbeidere avhengig av hvilken kompetanse man besitter. Stillingene innebærer mye kontakt med kunder og andre samarbeidspartnere. Man må på befaringer og det må påregnes, i tillegg til ordinær saksbehandling, at man også skrive saker til politisk behandling. Vi forutsetter derfor at man har god skriftlig fremstillingsevne. For den rette person kan det være aktuelt å tilføre et fagansvar for plansakene.

Arbeidsoppgaver:

  • Veiledning og saksbehandling innen plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
  • Andre tilstøtende lover som berører arealplanlegging
  • Arealplanlegging og planprosesser for kommunens egne planer og prosjekter
  • Deltagelse i prosjektarbeid og samarbeid med andre avdeling/instanser
  • Andre oppgaver i avdelingen kan bli tillagt stillingen

Kvalifikasjoner:

  • Minimum bachelor fra universitetet eller høgskoleutdanning innen arealplanlegging, samfunnsplanlegging, naturforvaltning, landskapsarkitektur, tekniske fag, juridisk kompetanse eller tilsvarende
  • Arbeidserfaring innen saksbehandling og/eller byggesaksbehandling er ønskelig, men ikke et krav.
  • Erfaring med stedsutviklingsprosjekter er ønskelig, men ikke et krav
  • Erfaring med prosjekt/prosessledelse er ønskelig, men ikke et krav
  • God kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende lovverk er ønskelig
  • Gode datakunnskaper
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
  • Førerkort klasse B

Egenskaper:

  • Serviceinnstilt og lojal støttespiller
  • God arbeidskapasitet og evne til å arbeide selvstendig og nøyaktig
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Initiativrik, evne til nytekning og være opptatt av steds- og næringsutvikling
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Strukturert og systematisk i utførelse av arbeidet
  • God formuleringsevne i skriftlig arbeid
  • Evne å holde seg faglig oppdatert
  • Omstillingsdyktig ved behov
  • Mestre å jobbe under høyt tempo og evne å overholde saksbehandlingsfrister
  • Godt humør og være en tilrettelegger for sine kollegaer
  • Personlig egnethet for stillingen vil vektlegges

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig utvikling
  • Tilhørighet i et bredt fagmiljø
  • Mange interessante utfordringer
  • Gode arbeidstidsordninger, herunder fleksibel arbeidstid
  • Telefoniløsning
  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Søknadsfrist: 31.07.2022 (utvidet søknadsfrist)

Tiltredelse: Snarest, etter avtale.

Kontakt:
Ta gjerne kontakt med tjenesteleder Jeanette Kaspersen på e-post: jeanette.kaspersen@nesbyen.kommune.no eller mobil: 48 29 12 33 eller ring Servicetorget på telefon 32 06 83 00 for å bli satt over til rette vedkommende.

Ansettelse:
Ansettelse skjer i.h.t.  gjeldende lov- og avtaleverk. Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner.

Søknad:
Nesbyen kommune benytter elektronisk behandling av søknader. Fra www.nesbyen.kommune.no og menyvalg Snarveier - Ledige stillinger. Ved å klikke Søk her, tas du videre til elektronisk søknadsskjema der du registrerer CV og søknadsbrev. Legg ved relevant dokumentasjon, som f.eks. vitnemål og attester. Søknader sendt utenom søknadsportalen (på e-post eller per post) vil ikke bli vurdert.

VIKTIG INFORMASJON: Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste. Dersom du krysser av for reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må reservasjonsønsket begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har reservert seg mot oppføring på søkerlisten. Dersom reservasjonsønsket ikke tas til følge, blir søkeren varslet om dette, jf. Offentleglova § 25. For mer informasjon om hvilke begrunnelser som kan tas til følge, se Regjeringens veileder fra s. 150.

 

  • Bedrift
    Nesbyen kommune
  • Søknadsfrist
    31.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3540, NESBYEN
    NESBYEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4680321
  • Se her for andre jobber fra Nesbyen kommune
  • Oppdatert 13.07.2022