Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Stavanger Kommune

2 Kontaktpersoner

Vil du være med å bidra til gode barnevernstjenester i Stavanger kommune?

Omsorgsavdelingen søker nå to faglig sterke, engasjerte og trygge kontaktpersoner. Vi har to ledige stillinger, en 100 % fast stilling og ett 100 % vikariat. Vikariatet har  varighet ut august 2025, men kan forlenges. For begge stillingene er det tiltredelse snarest.

Omsorgsavdelingen har ansvaret for barn i alderen 0 -18 år som bor utenfor hjemmet, samt ettervern av ungdom som bor utenfor hjemmet opp til fylte 25 år. I dette inngår oppfølging og veiledning av foreldre med barn under omsorg, veiledning av fosterfamilier, samt rekruttering av fosterhjem i familie og nettverk. Avdelingen har også ansvar for opplæring og gruppeveiledning til fosterforeldre med utgangspunkt i TBO-F (traumebevisst omsorg fosterhjem) og Trygg Base. 

Avdelingen består av 18 kontaktpersoner, 8 familieveiledere, 5 fagkonsulenter og avdelingsleder. Fagkonsulentene gir jevnlig opplæring, veiledning og støtte, både i gruppe og individuelt. 

Barnevernstjenesten i Stavanger har ca. 210 årsverk, fordelt på syv fagavdelinger, administrasjonsavdeling og avdeling for fagutvikling.

Barnevernstjenesten i Stavanger ønsker å være en åpen tjeneste, der barn og foreldre opplever å bli møtt med respekt samt inneha innflytelse. Vi ønsker også å være tilgjengelige, og noe arbeid på ettermiddags og kveldstid må derfor påberegnes.

 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3 årig høyskoleutdanning som sosionom eller barnevernspedagog.
  • Annen relevant bachelorutdanning kan vurderes.
  • Du bør ha barnevernsfaglig erfaring, samt kompetanse innenfor tema som observasjon, rus, vold og psykisk helse
  • Du er strukturert, systematisk og jobber målrettet.
  • Du har god skriftlig og muntlig faglig formuleringsevne.
  • Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
  • Sertifikat klasse B kreves. 

Personlige egenskaper:

  • Du kommuniserer på en respektfull, god og tillitsbyggende måte med mennesker i vanskelige livssituasjoner, samt med kollegaer og samarbeidspartnere.
  • Du er robust og tåler å jobbe med komplekse utfordringer, og har evne til å ta gode, faglige vurderinger fortløpende.
  • Du er trygg på deg selv i rollen din, er ansvarsfull og bevisst egne holdninger og verdigrunnlag.
  • Du er positiv og fleksibel, kan jobbe selvstendig, systematisk og strukturert, selv om arbeidshverdagen kan være uforutsigbar og med høyt tempo.
  • Du trives i felleskap med andre og bidrar til et godt faglig og sosialt miljø.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Et engasjerende, trivelig, og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Regelmessig veiledning individuelt og i grupper.
  • En avdeling og tjeneste med fokus på faglig og personlig utvikling - og med muligheter til å påvirke et spennende fagfelt som er under stor endring.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Forsikrings- og pensjonsordninger i KLP.
  • Kantine på arbeidsstedet.
  • Velferdsgoder som HjemJobbHjem, bedriftsidrettslag og -kunstforeninger, rabatt på treningssenter, svømmehall, med mer.

Lønn etter godkjent dokumentert ansiennitet i stillingskode:

716800 Sosialkurator: 507.400 - 596.400
771000 Tverrfaglig spesialist: 548.200 - 627.400
771200 Stillingskode Master: 614.100 - 745.100