Ledig stilling

Østre Toten kommune

100% svangerskapsvikariat som demenskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidssted:

Stillingen er en del av kommunalområde helse og mestring. Kommunalområdets mål og strategier fokuserer rundt mestring selvstendighet, tilhørighet og deltagelse.  Helse og omsorgssektorens mål og strategier er forankret i dokumentet «Ny velferd 2040», og fokuserer rundt mestring, selvstendighet, tilhørighet og deltakelse. 

Tildelingsenheten holder til på Labo på Lena. Kontoret har ansvar for to avgrensede områder, tjenestetildeling og boligforvaltning. I tillegg har kontoret funksjon som koordinerende enhet.

Enheten er organisert i team med forskjellige ansvarsområder:

Team 1
Har ansvar for tildeling og forvaltning av tjenester innen psykisk helse og rus, barn og unge, samt saker som omhandler personer med ulike funksjonsnedsettelser.

Team 2
Har ansvar for tildeling og forvaltning av somatiske helse- og omsorgstjenester.

Boligkontor
Boligforvaltning innebærer forvaltning og tildeling av kommunale boliger, samt Husbankens virkemidler, og boligsosial oppfølging.

Koordinatorer
Barne- og systemkoordinator for IP og koordinering, samt kreft- og demenskoordinator.

Koordinerende enhet
Koordinerende enhet skal bidra til å sikre helhetlige og koordinerte tjenestetilbud. Enheten har det overordnede ansvaret for arbeidet med individuell plan og koordinator, samt opplæring og oppfølging av koordinatorene i de ulike tjenestene. 

Stillingen er ledig i tidsrommet 09.06.2025 - 01.05.2026. Arbeidstiden er 37,5 timers uke med arbeid på dagtid

Fakta om stillingen:

  • Koordinering og samhandling med brukere, pårørende, øvrige tjenester og spesialisthelsetjenesten.
  • Skal være lett tilgjengelig for brukere og pårørende.
  • Veilede brukere til lavterskeltilbud og frivillige, samt velferdsteknologi.
  • Saksbehandling av søknader og klager på vedtak på helse- og omsorgstjenester.
  • Skal jobbe målrettet ut fra både nasjonalt og kommunalt planverk.
  • Skal være pådriver i utviklingen innen fagområdet på både individ- og systemnivå.
  • Bidra i kommunalt og interkommunalt samarbeid innenfor fagfeltet for å oppnå kompetanseheving og bidra til bedre ressursutnyttelse.     
  • Faglig utvikling og etisk refleksjon.    
  • Tilrettelegge for god informasjon, undervisning og veiledning til brukere og pårørende for å bidra til helhetlige og koordinerte tjenester.
  • Skal bidra til at personer kan bo i eget hjem, og mestre egen hverdag lengst mulig på best mulig måte. Med hovedfokus på «hva er viktig for deg?»
  • Skal være en pådriver og bidragsyter i samarbeidet med de frivillige, pasientforeninger og andre ikke-kommunale tilbud og har fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid.
  • Kartlegging av brukere i samråd med fastlege og Tildelingsenheten.

Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes, samt at en må jobbe på tvers av teamene.

Intervjuprosessen starter fortløpende, og interessenter oppfordres derfor til å søke tidligst mulig.  

Må- krav:

  • Formell utdanning:3- årig helsefaglig utdanning fra høgskole eller universitet. Det kreves autorisasjon som helsepersonell. 
  • Førerkort klasse B.
  • Politiattest.
  • Beherske norsk muntlig og skriftlig og ha god fremstillingsevne
  • God digital kompetanse.

Ønskelige krav:

  • Videreutdanning innen demensomsorg eller annen relevant videreutdanning.
  • Erfaring fra koordinering og saksbehandling.
  • Erfaring fra demensomsorg.
  • Erfaring fra veiledning, motivasjon og endringsarbeid.

Kvalifikasjonskravene kan fravikes ved dokumentert erfaring fra tilsvarende arbeid. Søker må ha kunnskap om relevant lovverk og forvaltningspraksis.

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, strukturert og løsningsorientert.
  • Tar ansvar, er tydelig, strukturert og fleksibel.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og med et tverrfaglig fokus.
  • God faglig forståelse og med fokus på ressursutnyttelse.
  • Evne til å møte mennesker der de er, og å bistå ut fra deres ressurser.
  • Trygghet til å stå i situasjoner som kan oppleves som utfordrende/evne til å takle krysspress.

Stillingene stiller krav til personlig egnethet, og dette vil bli tillagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving. 
  • Trivelig arbeidsplass og et inkluderende arbeidsmiljø. 
  • IA-bedrift. 
  • Spennende stilling i en kommune med tydelige utviklingsmål og framtidsrettede satsinger. 
  • Stor mulighet til å påvirke stillingens innhold, og mulighet til å delta i et spennende endringsarbeid. 
  • Lønn etter avtale.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid framgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon. 

Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.