• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    16.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5106391
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 30.03.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

100 % stilling som nettverkskontakt i Barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Holmestrand barneverntjeneste styrker laget rundt barnet – og søker etter medarbeider i forebyggende stilling som nettverkskontakt. Kommunen har i underkant av 26 000 innbyggere, og samlet ca. 30 årsverk i Barneverntjenesten. Virksomhet Barneverntjenesten er en del av programområdet Oppvekst. Virksomheten er organisert i undersøkelse- og oppfølgingsteam, omsorgsteam og utøvende tiltaksteam. Er du ansvarsfull og har et brennende hjerte for barnevernfaget? Er du opptatt av å utgjøre en forskjell for barn og unge? Er du en god relasjonsbygger og ønsker å forebygge alvorlig omsorgssvikt og atferdsproblemer? Da er du nettopp den vi ønsker oss som kollega!

Fakta om stillingen

Dette er en nyopprettet forebyggende stilling i barneverntjenesten rettet mot Barne- og familiesenteret, barnehager og skoler. Målet er at barneverntjenesten skal bli mer synlig og tilgjengelig for barn og unge, foreldre og ansatte i Barne- og familiesenteret, barnehager og skoler. Videre er målet tidlig intervensjon. Barneverntjenesten har to nettverkskontakter som allerede er i gang med forebyggende arbeid i barnehage og skole. Stillingen er ledig fra august 2023.

Stillingen vil administrativt ligge under Barneverntjenestens undersøkelse og oppfølgingsteam, men arbeidsstedet vil være i Barne- og familiesenteret, barnehager og skoler som ligger i Holmestrand kommune.

Arbeidsoppgavene vil bl.a. være:
  • Gjøre Barneverntjenesten bedre kjent for barn, voksne og ansatte i kommunen
  • Skape relasjoner og bygge nettverk
  • Arbeide utadrettet ved å delta på «åpen dør», foreldremøter, personalmøter, undervisningsopplegg rettet mot ulike klassetrinn
  • Bistå i undring og bekymringssamtaler, og hjelpe til med å avklare og eventuelt nedtegne bekymringsmeldinger
  • Samarbeid med andre instanser
  • Generelt rekrutteringsarbeid for å finne bl.a. fosterhjem
Krav til kvalifikasjoner:
  • Bachelor i barnevern, sosialt arbeid eller annen relevant utdanning
  • Erfaring fra arbeid i en barneverntjeneste
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Erfaring med brukerinvolvering
  • Gode samarbeidsevner
  • Må ha førerkort og mulighet for å disponere egen bil
  • I hht. Lov om barnevern § 12-11 kreves politiattest for å arbeide med barn og unge. Godkjent politiattest må fremlegges før tilsetting
Personlige egenskaper:
  • Har trygg og god relasjonskompetanse
  • Er engasjert, fleksibel og løsningsorientert
  • Er god til å samarbeide og arbeider tverrfaglig
  • Kjenner hjelpesystemene godt
  • Du må ha evne til å arbeide i endring. Stillingen vil trolig endres underveis
  • Du må ha god gjennomføringsevne
  • Selvstendighet i arbeidet kreves og du må være trygg i å stå alene i avgjørelser
  • Fleksibilitet
  • Du er kreativ og nytenkende
  • Du må levere på mandatet som settes for stillingen
  • Det legges avgjørende vekt på personlig egnethet samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen for øvrig
 Vi tilbyr:
  • Du får være med å forme en relativt ny Barneverntjeneste
  • Faglig dyktige, løsningsorienterte og engasjerte kollegaer
  • Faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning, ettermiddag-/kveldsarbeid må påregnes
  • Veiledning
  • Utfordrende og meningsfylte oppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø

Lønn etter avtale/tariff.  Medlemskap i god pensjonsordning i KLP og gode personalforsikringer.  Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    16.04.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5106391
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 30.03.2023