Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Tønsberg kommune

100 % spesialpedagog og 60 % støttepedagog

Offentlig forvaltning

Vi søker etter spesialpedagog i fast 100 % stilling fra d.d. og støttepedagog i vikariat 60% stilling fra d.d. til 30.06.22 i Sandeåsen barnehage.

Sandeåsen barnehage, Tønsberg kommune ligger nær Sandeåsen skole, vi har flotte naturområder i umiddelbar nærhet.

Sandeåsen barnehage er spesielt tilrettelagt for barn med nedsatt funksjonsevne.

Vi er opptatt av å skape god kvalitet i relasjoner mellom voksen og barn og jobber for å være en psykisk helsefremmende barnehage. Vi deltar i et pilotprosjekt «Kompetanseløftet i spesialpedagogikk og inkluderende praksis» med Læringsmiljøsenteret i Stavanger.

Vi jobber for at barnehagen skal være en arena som kjennetegnes ved lyttende, omsorgsfulle og selvreflekterende voksne, og tilby et lekemiljø som fremmer utvikling og trivsel.

Vi jobber systematisk for å være en lærende organisasjon og å bygge en felles sektor i kommunen. Nå søker vi DEG som brenner for barnehagelæreryrket, og ønsker å bidra til god kvalitet i vår barnehage.

Krav til stillingen

  • Bestått barnehagelærer-/førskolelærerutdanning.
  • Gyldig politiattest

Kvalifikasjoner for stillingen

  • Tilleggsutdanning innen spesialpedagogikk vektlegges.
  • Erfaring fra barnehage og arbeid med barn med spesielle behov.
  • Gode skriftlige og muntlige framstillingsevner.
  • Være en tydelig pedagog og ha gode samarbeidsevner.
  • Evne til å bygge tillit, skape entusiasme og arbeide selvstendig.
  • Evne og vilje til å sette seg inn i og bruke nye IT-systemer og e-verktøy
  • Ønskelig med kompetanse om alternativ og supplerende kommunikasjon; ASK
  • Være fleksibel for arbeid i ulike grupper og barnehager
  • Personlig egnethet vektlegges.

Hovedarbeidsoppgaver

  • Direkte arbeid med spesialpedagogisk hjelp og tilrettelegging etter barnehagelovens §§ 1, 2, 31 og 37.
  • Ansvarlig for å utarbeide, ajourføre og evaluere IOP i samarbeid med pedagogisk leder og foresatte
  • Benytte programmer som Acos IOP og andre spesialpedagogiske programmer
  • Tett samarbeid med foreldre og andre samarbeidspartnere
  • Sikre at barnet får best mulig utbytte av det allmennpedagogiske tilbudet sammen med barnehagens øvrige personale
  • Veiledning i virksomhetens barnehager etter behov, og etter avtale med styrer

 Annet

  • Menn oppfordres til å søke.
  • Ansettelser skjer på de vilkår og med de plikter som følger av lover, reglement, avtaler og lærerprofesjonens etiske plattform.
  • Ansettelsesprosessen vil starte så fort som mulig etter søknadsfristen har gått ut.
  • Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost