Bedrift
Lurøy kommuneSøknadsfrist
23.10.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8766, LURØY
LURØY
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2166493Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
- Oppdatert 11.10.2019
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lurøy kommune
100 % fast stilling som leder for barneverntjenesten
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Lurøy kommune har en tydelig satsing på arbeid med barn og unge. Kommunen har en overordnet målsetting om tidlig innsats og forebygging ved tverrfaglig samarbeid. Ny organisasjonsmodell er innført for å sikre denne målsettingen. Barneverntjenesten er organisert i HSO-etaten underlagt avdeling for helse og velferd. Barnevernet i Lurøy er i stor utvikling og utgjør i dag 3 årsverk. Barnevernleder skal ha stort fokus på ledelse av avdelingen og bistå de øvrige ansatte i veiledning i løpende saker.
Kommunen har samarbeidsavtale med Leirfjord om vaktordning for akuttberedskap innen barneverntjenesten. Tjenesten har et tett samarbeid med psykisk helsearbeider, helsesykepleiere og oppvekstetaten. Dette samarbeidet er formalisert i månedlige møter i koordinerende team for barn og unge.
Vi søker etter en leder for barnevernet som kan bidra til å videreutvikle ny organisering av barneverntjenesten, samt ha stort fokus på forebyggende arbeid for å sikre gode oppvekstvilkår for barn og unge i Lurøy. Tiltredelse ønskes snarest.
- Ledelse med personal-, økonomi- og resultatansvar
- Utvikling og administrasjon av barneverntjenesten
- Saksbehandling etter lov om barneverntjenester
- Deltakelse i koordinerende team
- Utviklingsarbeid for å bidra til kontinuerlig forbedring av barneverntjenesten
- Arbeide systematisk med HMS og sikre at tjenesten har et fungerende internkontrollsystem
- Minimum 3-årig høgskoleutdanning som barnevernspedagog eller sosionom
- Ledererfaring og resultater fra utviklingsarbeid innen barneverntjenesten vil bli vektlagt
- Evne til å arbeide strukturert
- Gode kommunikasjonsevner – muntlig og skriftlig
- Fleksibel, målrettet og løsningsorientert
- Selvstendig og beslutningsdyktig
- Gode samarbeidsegenskaper
- Relevante datakunnskaper og vedtakskompetanse
- Personlig egnethet blir vektlagt. Det er en fordel med kjennskap til fagprogrammet Acos.
- En spennende stilling med fokus på videreutvikling av tjenesten
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og tverrfaglig miljø
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og kommunale reglement
- En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv (IA) -bedrift
Andre opplysninger
- Reisevirksomhet må påregnes.
- Det vil bli krevd politiattest ved tilsetting
Bedrift
Lurøy kommuneSøknadsfrist
23.10.2019Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
8766, LURØY
LURØY
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2166493Se her for andre jobber fra Lurøy kommune
- Oppdatert 11.10.2019