• Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5810958
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 06.07.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Holmestrand kommune

100 % fast stilling som kontaktperson undersøkelse- og oppfølgingsteam i Barneverntjenesten

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Holmestrand Barneverntjeneste søker etter medarbeider som kontaktperson i vårt undersøkelse- og oppfølgingsteam. Kommunen har i underkant av 27 000 innbyggere og samlet ca. 31 årsverk i Barneverntjenesten. Virksomhet Barneverntjenesten er en del av programområdet Oppvekst. Virksomheten er organisert i undersøkelse- og oppfølgingsteam, omsorgsteam og utøvende tiltaksteam.

Er du ansvarsfull og har et brennende hjerte for barnevernfaget? Er du opptatt av å utgjøre en forskjell for barn og unge? Har du erfaring med saksbehandling, relasjonsbygging, medvirkning og analyse innen fagfeltet? Da er du nettopp den vi ønsker oss som kollega!

Fakta om stillingen

I barneverntjenesten har vi bl.a. fokus på god saksbehandling, tidlig intervensjon, samtaler med barn og ungdom, tverrfaglig samhandling og nettverksarbeid. Kontaktpersonen vil være en del av et team bestående av ti kontaktpersoner, tre nettverkskontakter og teamleder. 100 % fast stilling som kontaktperson undersøkelse- og oppfølgingsteam er ledig fra 01.09.2024.

Vi tilbyr
  • En utviklingsorientert Barneverntjeneste
  • Faglig dyktige, løsningsorienterte og engasjerte kollegaer
  • Faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning, noe ettermiddag-/kveldsarbeid må påregnes
  • Veiledning
  • Utfordrende og meningsfylte oppgaver
  • Et hyggelig arbeidsmiljø
Arbeidsoppgavene vil bl.a. være:
  • Saksbehandling etter Lov om barnevern og annet relevant lovverk, forskrifter og retningslinjer
  • Sikre medvirkning
  • Planlegge og gjennomføre undersøkelser
  • analysearbeid
  • Iverksetting og evaluering av tiltak
  • Gi råd og veiledning
  • Håndtere hastesituasjoner
  • Samarbeide med andre instanser, og ha god oversikt over kommunens instanser og tilbud
  • Være barneverntjenestens partsrepresentant i ulike rettsinstanser
  • Delta i veiledning, og kompetanse- og fagutvikling
Kvalifikasjoner
  • Søker må ha minimum bachelor i enten barnevern eller sosialt arbeid
  • Ønskelig med relevant videreutdanning
  • Erfaring fra førstelinjetjenesten er ønskelig
  • Gode samarbeidsevner
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Må ha førerkort og mulighet for å disponere egen bil
Personlige egenskaper
  • Har trygg og god relasjonskompetanse
  • Er engasjert, fleksibel og løsningsorientert
  • Har god arbeidskapasitet og trives med høyt arbeidstempo
  • Er strukturert, selvstendig og jobber godt i team
  • Er sensitiv og har innlevelse for mennesker i krise
  • Har godt humør og stå-på vilje
  • Evne til å skape god framdrift, samt beslutningsdyktig
  • Det legges vekt på personlig egnethet samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen for øvrig

Annet

Lønn i henhold til avtale/tariff. Medlemskap i pensjonsordning i KLP og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglement og lover.

Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Ansettelser forutsetter fremlegging av godkjent politiattest ikke eldre enn 3 måneder.

Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova.  Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

 

 

  • Bedrift
    Holmestrand kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3080, HOLMESTRAND
    HOLMESTRAND
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5810958
  • Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
  • Oppdatert 06.07.2024