Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
09.08.2021Ansettelsesform
workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordningBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Halden
HALDEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3959418Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 01.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Halden kommune
100% fast stilling som Fag- og kvalitetsrådgiver/sykepleier
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
100% fast stilling som Fag- og kvalitetsrådgiver/sykepleier i drift i enhet hjemmebaserte tjenester og tilrettelagte boliger
Beskrivelse av arbeidssted:
Fag- og kvalitetsrådgiver vil inngå i enhetsleders stab, mens sykepleierdelen er knyttet til driften i hjemmesykepleien.
Arbeidstidsordning for stillingen vil være 50 % turnus dag/kveld med 3. hver helg og 50 % administrativt fag- og kvalitetsarbeid.
Kort beskrivelse av enhetene:
Enheten består av 4 tilrettelagte boliger med heldøgns-bemanning for brukere med bistandsbehov utover
det hjemmesykepleien kan bidra med i selvstendig boform.
Hjemmesykepleien består i dag av 4 avdelinger, men skal i september gjennom en omorganisering hvor vi strukturerer om til 3 avdelinger med 2 team i hver avdeling.
Det driftes ulike prosjekter i alle avdelingene, og i etterkant av strukturendringen i hjemmesykepleien vil vi jobbe mot en driftsform som gir mer kontinuitet i driften.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver i den administrative delen:
· Ansvar for å fremme fag- og kompetanseheving i form av kirs, veiledning og opplæring som bygger på forsknings- og kunnskapsbasert praksis
· Ansvar for enhetenes kvalitet- og internkontrollsystem
· Iverksette, følge opp og evaluere faglige prosedyrer
· Initiere og følge opp/bistå i fagutviklingsprosjekter
· Samarbeide med enhetsleder og avdelingsledere om kompetansekartlegging og opplæringsplaner
· Bidra som fagsakkyndig for å tilpasse tjenestetilbudet til brukeres behov iht. lovverk, regelverk og vedtatte standarder
· Evnt deltagelse i faste forum som kvalitetsutvalg, styringsgruppe for legemiddelhåndtering o.l.
Fag- og kvalitetsrådgiver vil være en viktig bidragsyter til å skape en endringsvillig organisasjon, utnytte ressurser ved samhandling og samordning og tilpasse tjenestetilbudet iht lov, regelverk, nasjonale føringer og vedtatte standarder.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver for sykepleier i turnus:
· Helhetlig oppfølging og dokumentasjon av brukerne, legekontakt, medisinhåndtering, medisinsk tekniske prosedyrer i henhold til arbeidsplaner og tiltaksplaner, pårørendekontakt, tverrfaglig samarbeid, rådgivende funksjon for andre faggrupper.
· Delta i prosjekter med velferdsteknologiske løsninger.
Ønskede kvalifikasjoner og utdanning:
· Krav om autorisasjon som sykepleier.
· Relevant klinisk erfaring og videreutdanning (klinisk spesialisering, prosjektledelse, kvalitetsarbeid m. m).
· Erfaring og kompetanse fra prosjektledelse, kvalitetsutvikling og internkontroll
· Gode IT- kunnskaper
· Veilederkompetanse/pedagogiske kunnskaper
· Godt kjennskap til lover og retningslinjer som regulerer tjenesten
· God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
Personlige egenskaper:
· Faglig dyktig og engasjert.
· Evne til å arbeide selvstendig og strukturert
· Gode samarbeidsevner, motiverende, løsningsorientert og fleksibel
· Interesse for innovasjon og nytenking
· Høy grad av stabilitet og tilstedeværelse
Vi ønsker oss ansatte som har et genuint ønske om å bidra til en trygg og god hverdag for denne målgruppen. Du må
være villig til å tenke nytt og ta i bruk ny teknologi og nye måter å jobbe på. Er du flink til å se etter det positive? Anser du deg selv som løsningsorientert? Da er du den vi søker.
Vi kan tilby:
· Stor variasjon i arbeidsoppgaver, dager som aldri er like, er hektiske, og går unna i en fei.
· Mulighet til å arbeide selvstendig og løse ting på egenhånd, med vissheten om at du har dyktige kollegaer i ryggen- og aldri lenger enn en telefonsamtale unna.
· Fokus på kompetanseheving
· Godt arbeidsmiljø
· Trivelige kollegaer
· Ønsketurnus
Gode lønnsbetingelser:
1. Funksjonstillegg på kr. 20 000 pr. år ved 100% stilling for alle sykepleiere/ vernepleiere i hjemmesykepleien. For deltidsansatte prosentjusteres tillegget i tråd med stillingsstørrelse.
2. Rekrutteringstilskudd på kr. 10 000,-
3. Mulighet for lønnet permisjon og dekning av utgifter til deltidsstudier innenfor demensomsorg, psykiske lidelser, rus, akutt geriatri, kreftomsorg/lindrende behandling og velferdsteknologi i tråd med enhetens kompetanseplan. Det vil kunne kreves bindingstid ved gjennomføring av studier dekket av arbeidsgiver.
4. For sykepleiere som ønsker å flytte til kommunen vil vi bistå med å finne bolig, flytting og annen praktisk informasjon/ bistand i forbindelse med flytting. Den aktuelle personen vil få en kontaktperson som bistår med dette. Nærmere informasjon og dialog om dette gis i forbindelse med intervju.
Kontaktperson · Marianne Horgen, Enhetsleder hjemmebaserte tjenester, mobil: 40239852, marianne.horgen@halden.kommune.no
Bedrift
Halden kommuneSøknadsfrist
09.08.2021Ansettelsesform
workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordningBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Halden
HALDEN
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
3959418Se her for andre jobber fra Halden kommune
- Oppdatert 01.07.2021