Ledig stilling

Larvik kommune

Vil du være med og forme framtida for barn og unge i Larvik?

Offentlig forvaltning

Er du utviklingsorientert, samlende og tillitsskapende? Vi ser etter deg som vil være med å utvikle framtidas tjenester for barn, unge og familier – med utgangspunkt i helhet, tillit og samspill på tvers.

Som kommunalsjef for oppvekst får du et helhetlig ansvar for kommunens arbeid innen barnehage, skole, barnevern og barne- og familietjenester. Du blir en del av kommunedirektørens strategiske ledergruppe, og får en nøkkelrolle i å virkeliggjøre Larvik kommunes visjon – Sammen skaper vi gode dager - der vi bygger en mer helhetlig, lærende og samskapende kommune.

Du leder et område med høy faglig kompetanse, stort samfunnsansvar og stor betydning for innbyggernes liv. Gjennom helhetlig ledelse og samspill på tvers av tjenester, og sammen med lokalsamfunnet, skal du bidra til at barn og unge får gode livsløp – fra tidlig innsats til fullføring av skoleløpet. Som kommunalsjef skal du bidra til at barn og unge blir aktive deltakere i samfunns- og arbeidsliv. 

Rollen krever strategisk kraft, vilje til å bygge gode relasjoner og felles retning sammen med medarbeidere, ledere, politikere og lokalsamfunn.

Kjenner du deg igjen? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!

Kvalifikasjoner:

  • Du har høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå
  • Du har erfaring fra offentlig sektor, fortrinnsvis kommune og innsikt i politisk styrte organisasjoner
  • Du har ledererfaring og kan vise til resultater
  • Du er god til å formulere deg muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

  • Du samhandler med organisasjonen, barn, unge og foresatte, frivillige, næringsliv og andre eksterne aktører. 
  • Du ser etter løsninger på tvers av tjenesteområder og forvaltningsnivåer.
  • Du bidrar til å bygge en nysgjerrig og modig kultur som utforsker nye muligheter, lærer, deler kunnskap og forbedrer tjenester og arbeidsprosesser.
  • Du viser retning for samfunnsoppdraget og skaper felles forståelse og engasjement for kommunens oppdrag og oppgaver.

Vi legger stor vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr:

  • Meningsfulle oppgaver hvor du kan være med å utgjøre en forskjell i lokalsamfunnet
  • Ny ledergruppe som vil inspirere og støtte deg i arbeidet
  • En relevant og god stab 
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
  • Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre

    Viktig å vite før du starter hos oss
    Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

    Mangfold er en styrke
    Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

    Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
    Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

    Vise frem politiattest
    Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

    Hvordan søke
    Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

    Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

    En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!