• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    21.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1473, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5416756
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 11.11.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lørenskog kommune

Vil du være med å utvikle tolketjenesten?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du samfunnsengasjert og har god kompetanse i bruk av teknologi? Vi søker en administrasjonskonsulent som også kan utføre tolkeoppdrag. Du vil blant annet ha ansvar for økonomioppgaver og ha en sentral rolle i utvikling og kvalitetssikring av tjenesten!

Tolketjenester er avgjørende for at minoritetsspråklige innbyggere sikres likebehandling og at deres tilgang til offentlige tjenester ivaretas på best mulig måte. Lørenskog kommune har en tolketjeneste som er i stadig utvikling og som er opptatt av å skape helhetsforståelse, kompetanse og trygghet hos oppdragsgivere og tolker. Kvalitet og rettsikkerhet er våre grunnverdier og vi jobber kontinuerlig med å sikre at disse ivaretas. 

Som administrasjonskonsulent vil størstedelen av stillingen bestå av ulike kontor- og saksbehandlingsoppgaver. Ca. 25 % av stillingen vil utgjøre tolkeoppdrag, men stillingen kan på sikt utvikle seg til å inneholde mindre tolkeoppdrag og større andel administrasjonsoppgaver.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant bachelorutdanning innen administrasjon/økonomi/IT/språk eller tilsvarende. Lang og relevant arbeidserfaring kan oppveie for utdanningskravet
  • Du er kvalifisert tolk på nivå A-E i minst ett språk, unntatt Sorani og Tyrkisk som vi allerede har (skriv ditt tolke ID nr. i søknaden - eller evt. oppgi skriftlig bekreftelse på påmelding til fremtidig tospråktest)
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • God IT-kompetanse

I tillegg er det ønskelig med: 

  • Erfaring med arbeid innen fakturering og lønnskontroll      
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og kontorarbeid
  • Erfaring fra prosjektarbeid og/eller tjenesteutvikling
  • Formidlererfaring ved bruk av Webofficeone/Proweb
  • Førerkort kl. B 

Personlige egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt, ansvarsbevisst og effektiv
  • Du jobber selvstendig og strukturert 
  • Du holder avtaler og tidsfrister
  • Du takler høyt tempo og mange oppgaver
  • Du har evne til å se både helhet og detaljer, og er samtidig løsningsorientert 
  • Du ønsker å bidra positivt til et godt arbeidsmiljø 

Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr:

  • Flotte kontorer i 8.etasje med fin utsikt
  • Et godt tolkefaglig miljø bestående av 450 frilans tolker
  • Varierte og lærerike arbeidsoppgaver med mulighet for fag/kompetanseutvikling
  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytte på Sjusjøen og leilighet på Hafjell

Oppstart: Snarest etter nyttår. 

Annet
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.


I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 

  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    21.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1473, LØRENSKOG
    LØRENSKOG
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5416756
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune
  • Oppdatert 11.11.2023