Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nesodden kommune

Vil du være med å utvikle en av Norges mest spennende kommuner videre?

Offentlig forvaltning

Nesodden er en grønn halvøy midt i Oslofjorden. Vi bor på landet, men har kort vei til byen. Dermed kan vi nyte den mangfoldige naturen, med skog, fjell og strand, med kulturlandskap og flotte utsiktspunkter - samtidig som byens tilbud bare er en kort båttur unna.

Kommunen ligger vakkert til i Follo med sin lange kyststripe mot Oslofjorden og Bunnefjorden og har i underkant av 20.000 innbyggere. Kommunen er i vekst og satser nå på en sterkere samfunns- og næringsutvikling. For å lykkes i en organisasjon i stadig endring, kreves det dyktige ledere og medarbeidere. Nesodden kommune er en inspirerende arbeidsplass hvor vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre. Sammen skaper vi det gode liv! Mer om oss på www.nesodden.kommune.no

Vi har fokus på strategisk lederskap, helhetlig styring og digital utvikling. Kommunedirektøren ønsker å bygge et topplederteam med høy kompetanse, felles ansvar og sterk lagånd. Et team som ser nye muligheter og er aktive pådrivere i videreutvikling av kommunens tjenester.

Vi skal nå tilsette kommunalsjef for Digitalisering, utvikling og administrasjon

Arbeidsoppgaver

Stillingen vil ha ansvaret for alle kommunens fellesfunksjoner. Her ligger HR, Økonomi, IT og digitalisering, kommunikasjon, politisk sekretariat, dokumentsenter, strategi og utvikling, skatt og innkreving. Kommunalsjefen skal lede drift og utvikling av fagområdene ut fra målgruppenes behov, og i tråd med vedtatte rammer. I dette ligger et ansvar for å samordne og effektivisere tjenester internt og eksternt, og være en naturlig pådriver for å optimalisere den digitale transformasjonen og ivareta organisasjonsmessige konsekvenser av denne. Virksomhetsstyring og systematisk forbedringsarbeid er her viktige verktøy.

Stillingen er en del av kommunens toppledelse, rapporterer til kommunedirektør og vil være en av hennes stedfortredere.

Kompetansekrav/erfaring
  • Ledererfaring fra større kompleks organisasjon, gjerne fra offentlig/ kommunal virksomhet
  • Innsikt og helst erfaring fra å arbeide tett på politiske prosesser
  • Erfaring med prosesser innen effektivisering og omstilling med dokumenterte resultater
  • Dyp faglig innsikt i et eller flere av ansvarsområdene, ha brukt digitalisering i utviklings/ effektiviseringsprosesser
  • Erfaring med samarbeid med tillitsvalgtes organisasjoner
  • Bakgrunn fra relasjonsbygging, mediekontakt og kjennskap til arbeid i «det offentlige rom»
  • Solid økonomiforståelse
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Relevant høgskole-/universitetsutdannelse, gjerne innenfor organisasjon og ledelse
Lederstil/personlige egenskaper
  • Tydelig, trygg og synlig som leder
  • Analytisk, strukturert og med et strategisk og helhetlig perspektiv
  • Løsnings-, handlingsorientert og gjennomføringssterk
  • Engasjert og uformell. Kunne skape motivasjon og engasjement
  • Nytenkende, Initiativrik og løsningsorientert
  • Samlende og med gode samarbeidsevner
  • Beslutningsdyktig med høy integritet

For nærmere informasjon om stillingen kontakt gjerne våre rådgivere Per Inge Hjertaker/ Kristin Haugen hos Headvisor, tlf. 91729682/ 97155441.

Kommunedirektør Wenche Folberg kan også kontaktes på tlf. 95985438.

Søknad med CV sendes snarest og senest 25. juni.