• Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2021
  • Sted:
    LØRENSKOG
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LØRENSKOG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4097064
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune

Vil du være med å skape morgendagens bo- og omsorgstjenester i Lørenskog?

Lørenskog kommune

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Brenner du også for gode helsetjenester? Tror du også at samarbeid og kompetanse er nøkkelen for å lykkes? Da er du kanskje vår nye avdelingsleder!

Bo- og omsorgstjenesten i Lørenskog er stolte av å tilby gode tjenester til innbyggere i Lørenskog med behov for tilrettelagte tjenester. Virksomheten tar mål av seg å være nytenkende om tjenesten og vi vil være ambisiøse på brukergruppens vegne. Vi har fokus på mestring og ressurser hos innbyggere og ansatte. Våre tjenester er under utvikling og vi ser nå etter en ny avdelingsleder til lederteamet vårt. 

Vi har akkurat gjennomført en endring av organisasjonsstrukturen i virksomheten. For Avdeling 2 ønsker vi nå en samlende, nytenkende og handlekraftig avdelingsleder inn i lederteamet. Avdelingen består av to driftsenheter med stedlig ledende miljøterapeut. Botilbudet skal gjøre mennesker som har en atferd som utfordrer, i stand til å mestre hverdagen på en best mulig måte. Avdelingen skal derfor sikre og utvikle kompetanse innen kontinuerlig funksjonell kartlegging, kunne fremme mestring etter TM-planer, håndtere utfordrende atferd og følge lovkrav, samt registrere og evaluere tiltak og miljøregler. Lederteamet har et felles ansvar for å utvikle og drifte tjenestetilbudet til mennesker med nedsatt funksjonsevne, og vår nye avdelingsleder vil samhandle tett med resten av organisasjonen for å oppnå felles mål.

Bo- og omsorgstjenesten i Lørenskog består av 5 avdelinger og 12 ulike driftsenheter, i tillegg til et nyetablert av ressurssenter med engasjerte og dyktige fagressurser. Brukerne av våre tjenester har ulik form form for utviklingshemming eller funksjonsnedsettelser, og får tjenester i egne boliger etter behov.

Arbeidsoppgaver:

Overordnet faglig, administrativt, personal og økonomisk ansvar for avdelingen, blant annet:

  • Lede avdelingen i samsvar med politiske, administrative mål og retningslinjer, innen vedtatt budsjett
  • Delta aktivt i virksomhetens ledergruppe og tenke helhetlig/strategisk på vegne av hele virksomheten
  • Ta initiativ til og medansvar for at samarbeidet med andre kommunale instanser utenfor sektor skal fungere
  • Ta medansvar for at samarbeid og kompetansedeling på tvers av virksomheten og i sektoren fungerer
  • Ta medansvar for og være en pådriver for innovasjonsarbeid i virksomheten
  • Tilrettelegge og bidra til et godt arbeidsmiljø


Endringstakten er høy og det må påregnes endringer i arbeidsoppgaver.

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 3-årig relevant helse- og sosialfaglig utdanning, fortrinnsvis vernepleierutdanning
  • Relevant lederutdanning og -erfaring, og kan fremvise gode resultater fra ledelse og drift av lignende enheter
  • Kompetanse og erfaring med KHOL kap. 9
  • Veiledningskompetanse i forhold til vold og trusler
  • Gode IKT ferdigheter
  • Sertifikat klasse B er ønskelig

Personlige egenskaper:

  • Utpregete samarbeidsevner
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Vilje til og interesse for endring og utvikling innenfor tjenesteområdet
  • Stor arbeidskapasitet
  • Evne til å sikre solid drift kombinert med strategisk gjennomføringskraft
  • Evne til å bygge og opprettholde gode relasjoner
  • Resultatorientert, søker etter og finner gode løsninger som gir ansatte og brukere mestring
  • Evne til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
  • Være proaktiv, ta ansvar og jobbe selvstendig

Vi tilbyr:

  • God arbeidstid- og fleksitidsordning
  • Gode muligheter for lederutvikling
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Gode muligheter for fag-/kompetanseutvikling
  • Helsefremmede aktiviteter og velferdsgoder som blant annet firmahytter

Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til Offentleglova § 25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere vil få varsel, dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.

 
  • Bedrift
    Lørenskog kommune
  • Søknadsfrist
    10.10.2021
  • Sted:
    LØRENSKOG
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    LØRENSKOG
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4097064
  • Se her for andre jobber fra Lørenskog kommune