Ledig stilling

Utlendingsdirektoratet

Vil du være en del av vårt Microsoft 365-team?

Offentlig forvaltning

Brenner du for skytjenester og digital arbeidsplass? Er du en nysgjerrig person som trigges av å utvikle deg og lære noe nytt hver dag? Da er det kanskje deg vi leter etter!  

Microsoft 365-teamet jobber målrettet for at UDIs ca. 1000 ansatte og alle våre samarbeidspartnere innen utlendingsforvaltningen skal kunne utnytte Microsoft 365-verktøyene på en sikker, effektiv og god måte. Teamet er plassert i IT-teknisk forvaltning og drift i Digitaliseringsavdelingen, og har dyktige medarbeidere fra flere steder i organisasjonen. 

Utlendingsdirektoratet (UDI) er langt fremme innen digital samhandling, og bruker de fleste av tjenestene i Microsoft 365 i større eller mindre grad; SharePoint, Teams, OneDrive, Exchange, Powerplattformen, Forms, Yammer osv. I 2018 flyttet vi fra filserver og onprem SharePoint og fikk nytt intranett og en provisjoneringsløsning for M365-grupper med gruppeområder og Teams. Vi bruker også Azure i større og større grad, mye til utviklingsmiljøer og Azure Devops. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning innen informasjonsteknologi. Lang og relevant erfaring kan erstatte kravet til utdannelse
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk 
  • Erfaring fra administrasjon av skytjenester  

Personen som ansettes må kunne autoriseres for nivå BEGRENSET i henhold til Sikkerhetsloven. 

Det er en fordel at du har: 

  • Kunnskap og erfaring med administrasjon og bruk av ett eller flere av følgende områder: 
    • Microsoft 365 (Teams/SharePoint/OneDrive/Exchange m.fl.) 
    • Microsoft Power Platform 
    • Microsoft Azure og Azure Active Directory 
    • Microsoft Dynamics 365 
  • God forståelse for skyteknologi og informasjonssikkerhet 
  • Erfaring med applikasjonsforvaltning, drift og rådgivning  
  • Erfaring fra leverandøroppfølging 
  • Erfaring med prosjektmetodikk  
  • Prosessforståelse og kjennskap til ITIL-rammeverket  

Personlige egenskaper:

  • Jobber selvstendig, men samtidig er en lagspiller i teamet
  • Tar ansvar og ikke er redd for å ta beslutninger 
  • Trives i dialog med både brukere og tekniske ressurser  
  • Er enkel å forstå når du kommuniserer fag til andre 
  • Er strukturert og løsningsorientert og prioriterer oppgaver 
  • Setter deg raskt inn i nye problemstillinger og er tålmodig i utfordrende saker 
  • Ønsker å dele av egen kunnskap og ser for deg å bli ekspert på området 
  • Vi vil vektlegge personlig egnethet og sammensetningen av vårt team når vi ansetter

Vitnemål og attester må legges inn i portalen sammen med søknaden. Hvis du har utdanning fra utlandet, må utdanningen være godkjent av NOKUT

Vi tilbyr:

  • En virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag, som er preget av høy faglig kompetanse, stort engasjement og dyktige medarbeidere.  
  • En spennende og variert arbeidshverdag med hyggelige kollegaer i et sterkt fagmiljø 
  • Muligheter til kursing og egenutvikling innenfor prioriterte områder 
  • Nye og moderne lokaler i Valle View, rett ved Helsfyr. Veldig bra kantine, treningsrom og sykkelgarasje.  
  • Fleksibel arbeidstid, sommer-/vintertid og mulighet for trening i arbeidstiden
  • Gode løsninger for mobil arbeidsplass og fleksibilitet i forhold til jobbing hjemmefra 
  • Overtidsbetaling ved pålagt overtidsarbeid 
  • Gode pensjons, forsikrings- og låneordninger gjennom medlemskap i Statens pensjonskasse 
  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver i lønnsspennet kr. 600.000 – 785.000 brutto per år. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens pensjonskasse

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.

I samsvar med offentleglova kan en søker offentliggjøres selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i så fall bli varslet.