Detaljer

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    29.11.2020
  • Sted:
    MO I RANA
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    MO I RANA
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3275420
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Vil du være en del av Norges største statlige innkrevingsmiljø?

Avdeling oppdrag i divisjon innkreving  trenger nye medarbeidere i Mo i Rana.

Divisjon innkreving vil gjennomgå mange endringer de kommende årene, og vi er derfor ute etter deg som er fleksibel og omstillingsdyktig.
 
Vi vil gjerne ha deg som har stor lærelyst, ikke er redd for å utfordre eksisterende praksis og som har interesse for kontinuerlig forbedringsarbeid. Du er en digital borger, og du må kunne kommunisere godt både skriftlig og muntlig. Du har evnen til å lytte og søke gode løsninger på mange ulike problemstillinger. I tillegg til å jobbe effektivt, liker du også å gå i dybden på saker. Vi gir god opplæring til våre ansatte, nyutdannede oppfordres derfor til å søke.
 
Vi er opptatt av å leve opp til oppdragsgivernes forventinger til kvalitet og effektivitet, og brukerne skal oppleve god service når de tar kontakt. Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du kan identifisere deg med våre verdier.

For å kunne ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til bekjempelsen av Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor intervju på Skype/video

Arbeidsoppgaver
  • saksbehandling, herunder behandle skriftlige og muntlige henvendelser
  • klagebehandling
  • veiledning av våre brukere 
  • bidra til å videreutvikle og forbedre våre fagfelt og arbeidsprosesser
  • kunne koordinere og administrere interne aktiviteter
  • andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjoner
  • høyere utdanning med minimum godkjent bachelorgrad - gjerne innen fagområdene økonomi/adm. og/eller jus. Andre relevante fagområder kan også vurderes. Utenlandske grader må være NOKUT godkjent.
  • god til å kommunisere både skriftlig og muntlig - også på engelsk
  • bruker av digitale løsninger og verktøy
  • relevant erfaring kan bli vektlagt
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • like å gå i dybden i saker samtidig som du leverer resultat og er effektiv
  • nytenkende og tar initiativ  
  • fleksibel og endringsvillig
  • evne å jobbe selvstendig og strukturert
  • evne å se helhet

Personlige egenskaper vil bli særlig vektlagt. 

Vi tilbyr
  • mulighet til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende arbeidsoppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk 
  • medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK) 

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) fra kr 451 000, -  kr 540 000,- pr. år avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Noe reisevirksomhet kan være aktuelt. 

For at vi kan behandle din søknad må vitnemål/karakterutskrifter, attester og eventuelle godkjenninger lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.