Ledig stilling

Mentor Partner AS

Vil du selge brannslokkingsanlegg til havvindprosjekter?

Konsulenter - Organisasjon

Er du salgsorientert og god til å presentere løsninger kunder vil ha? Ønsker du å jobbe i et innovativt selskap med fokus på bærekraftige prosjekter?

Firenor AS er kort sagt en verdensledende nisjebedrift som designer, produserer og leverer profesjonelle brannslokkingsanlegg til offshoreinstallasjoner over hele verden. 70% av våre ordre går nå til havvindprosjekter.  De siste 4 årene har vi hatt en årlig vekst på 50 %, og det ser lovende ut fremover også;  Det ble nylig signert en rammevtale som gir en forventet omsetning på mellom 500 og 700 mill. NOK over noen år.  Flere store avtaler er på gang. 

Markedet vårt vokser kraftig, og da trenger vi flere flinke folk med på laget til å håndtere alle mulighetene det gir oss!

Som Sales Engineer vil du være med å utforme, koordinere og følge opp en del av våre forespørsler på større brannslokkingsanlegg til kunder i hele verden. Salgsteamets mål er å bidra til å at vi blir valgt som leverandør til flere prosjekter. Vi er en betydelig leverandør i vår nisje, og har en god standing i markedet. Tilbudene må møte kundenes behov, følge gitte krav og standarder, og har en vesentlig grad av kalkyler og tekniske beskrivelser. Du vil jobbe tett med kolleger og kunder i denne rollen.  Rollen din er viktig;  De salgene teamet gjør danner grunnlaget for vår videre utvikling og vekst.

Vi har stor tro på det vi holder på med, og ser alle tegn på at vi har en spennende og interessant fremtid foran oss.  Har du lyst til å være med oss på reisen?  Da håper vi du melder din interesse!

Kvalifikasjoner:

  • Teknisk og/eller økonomisk utdanning.  God tallforståelse er nødvendig.
  • Kompetanse til å betjene internasjonale kunder og leveranseprosjekter profesjonelt.
  • Erfaring fra industri er en fordel.
  • Flytende norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig. Kunnskap i flere språk er en fordel, gjerne tysk.
  • God kjennskap til Microsoft Office (spesielt Excel) og gjerne erfaring med ERP-/CRM-/ordre- og logistikksystemer.

Personlige egenskaper:

  • Klar og presis kommunikasjon med evne til å påvirke.
  • God til å analysere komplekse temaer og gjøre rasjonelle vurderinger
  • Forstår organisasjoners uformelle regler og struktur, og nyttiggjør dem for å få ting gjort
  • Er systematisk; planlegger, prioriterer og fordeler ressurser effektivt
  • Samarbeider godt, deler informasjon og støtter andre.
  • God til å bygge nettverk og gode relasjoner, og bruker dem for å nå mål.

Vi tilbyr:

Dette er en spennende rolle i et innovativt selskap med fokus på grønn teknologi innen offshore vind. Du vil lære mye om et nytt fagfelt og fornybarbransjen internasjonalt.  Hos oss har du store påvirkningsmuligheter, og vi har kort vei til beslutninger.  Vi har en kultur for tett og godt samarbeid, og du vil oppleve god støtte fra ledere og kolleger.  

Det er gode muligheter for faglig og personlig utvikling, med muligheter for større oppgaver og mer ansvar etter hvert som du vokser i rollen. I tillegg tilbyr vi én time betalt treningstid i uken fordi vi verdsetter trivsel og helse.  Arbeidsmiljøet vårt er preget av høy trivsel, mange yngre medarbeidere, og et internasjonalt, mangfoldig fellesskap. Vi jobber i mange land, og vi ønsker at dette skal gjenspeiles hos oss.