Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
23.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3269, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6448998Se her for andre jobber fra Larvik kommune
Larvik kommune
Vil du lede vår avdeling Arbeid og Aktivitet?
Offentlig forvaltning
Vi søker deg som er engasjert, utviklingsorientert og vil bidra til å gi mennesker med nedsatt funksjonsevne meningsfulle liv!
Vårt hjerte banker for å skape en meningsfull og forutsigbar hverdag for våre ca. 150 brukere.
Gjennom varierte og individuelt tilpassede aktiviteter og arbeidsoppgaver, legger vi til rette for mestring, læring og deltakelse.
Brukerne har vedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven.
Som avdelingsleder får du hovedansvaret for:
- strategisk ledelse og utvikle avdelingen
- personalansvar og veilede medarbeidere
- økonomiansvar
- kvalitetssikre tjenestene og administrative oppgaver
AoK er en avdeling i en virksomhet som fra 1. januar 2026 skal hete Virksomhet Bo og Aktivitet (BOA).
Her finnes tilbud og tjenester for blant annet funksjonshemmede og andre som trenger tilrettelagte tjenester, botilbud, avlastning for barn- og unge, aktiviteter og arbeidsoppgaver.
Samtidig etablerer vi et tettere samarbeid mellom AoK og iVekst. iVekst er Larvik kommune sitt tilbud til innbyggere med behov for varig tilrettelagt arbeid (VTA). Avdelingsleder vil ha en nøkkelrolle i dette arbeidet.
Avdelingsleder for AoK er en del av ledergruppa til virksomhetsleder.
Kjenner du deg igjen? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Kvalifikasjoner:
- Du har bachelor innen helse- og sosialfaglig utdanning eller bachelor i en relevant pedagogisk retning
- Vi ønsker at du har ledererfaring og gjerne tilleggsutdanning innenfor ledelse
- Det er en fordel med erfaring fra brukergruppen
- Det er viktig for oss at du har erfaring og kompetanse innenfor endrings- og omstillingsarbeid og har kapasitet til å implementere endringer
- Du har forståelse for kommunal organisasjon, organisasjonsutvikling, måloppnåelse og veiledning
- Du er god til å kommunisere både muntlig og skritflig
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper:
- Vi ser etter deg som er positiv, finner løsninger og er handlekraftig
- Du er god til å samarbeide og representerer Larvik kommune på en god måte internt og eksternt
- Det er viktig at du har stor arbeidskapasitet og klarer å ha mange baller i lufta samtidig
Vi legger vekt på personlig egnethet
Vi tilbyr:
- En lederjobb med høy grad av påvirkningsmulighet
- En stilling som alltid er i bevegelse som gjør at du vil oppleve å være i utvikling både personlig og faglig
- Du vil lede et lag som har lang erfaring med målgruppa, og som har kunnskap om å tilrettelegge for meningsfullt arbeid og aktivitet for denne brukergruppa
- Du vil være en del av ledergruppa i virksomheten og bidra til å utvikle fremtidens helse- og omsorgstjenester
- AoK har et sterkt og positivt omdømme i Larviksamfunnet, og du får muligheten til å påvirke dette videre
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Fleksibel arbeidstid
- Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
23.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3269, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
6448998Se her for andre jobber fra Larvik kommune