Detaljer

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    07.06.2020
  • Sted:
    GRÅLUM
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    GRÅLUM
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    2938293
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Vil du bidra med din kompetanse for å løse varierte oppgaver hos Folkeregisteret på Grålum?

Vikariat med varighet ut august 2021 og med mulighet for forlengelse

Vi har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterområdet har en betydelig endringsagenda med nytt lovverk og modernisering av registeret. Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning. På Grålum er vi to grupper som har ansvar for saksbehandling av utflyttingsmeldinger, og behandling av tips i bostedsaker. Vi utøver kontrollvirksomhet og ilegger overtredelsesgebyr.  

Vi søker deg med saksbehandlererfaring fra å jobbe med Folkeregisteroppgaver, og som vil være en aktiv bidragsyter til utvikling av fagmiljøet og gruppenes oppgaveløsning. Arbeidsoppgavene vil være varierte og utfordrende, og du vil få god anledning til å bruke din faglige kompetanse.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor alle intervjuer etter anbefalte retningslinjer fra helsemyndighetene.
  

Arbeidsoppgaver
  • saksbehandling av utflyttingsmeldinger
  • saksbehandling av tips fra offentlige og private i bostedssaker
  • klagebehandling og sanksjonering (ilegge overtredelsesgebyr)
  • saksbehandling av de kontrollområdene som prioriteres
Kvalifikasjoner
  • relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet på bachelornivå, f eks samfunnsvitenskap
  • erfaring fra klage- eller saksbehandling fra offentlig eller privat virksomhet
  • god forståelse og interesse for bruk av digitale verktøy
  • god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
  • ønskelig med erfaring fra oppgaver knyttet til folkeregisterområdet
  • fordel med gode engelskkunnskaper både muntlig og skriflig 
Personlige egenskaper
  • imøtekommende og effektiv
  • strukturert og jobber selvstendig
  • kvalitets- og løsningsorientert
  • gode samarbeidsevner, stor arbeidskapasitet og evne til å skape et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger

Stillingen lønnes som førstekonsulent (kode 1408), fra 449 300 – kr 523 200 avhengig av kvalifikasjoner. Skatteetaten har seks måneder prøvetid. 

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.