• Bedrift
    Bane NOR SF
  • Søknadsfrist
    20.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Bygg- og anleggsleverandører, Jernbane og sporvei, Transport
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3295234
  • Se her for andre jobber fra Bane NOR SF
  • Oppdatert 15.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bane NOR SF

Vi søker flere kontraktsrådgivere - er det deg?

Bygg- og anleggsleverandører, Jernbane og sporvei, Transport

Jernbanen opplever en renessanse, og i divisjonen Drift og teknologi jobber du midt i hjertet av det som skjer. Vår oppgave er å drifte og utvikle jernbanen så flere kan reise effektivt og trygt med tog . Drift og teknologi har ansvaret for alt som påvirker fremføringen av tog. Nå digitaliserer vi jernbanen for å standardisere, modernisere og levere en fremtidsrettet jernbane.

Bane NOR anskaffelsesorganisasjonen søker etter  3 kontraktsrådgivere til avdeling Driftsanskaffelser - Fornyelser. −Anskaffelsesenheten er ansvarlig for å lede, gjennomføre og kvalitetssikre anskaffelser. Kontraktsrådgiver er ansvarlig for å lede anskaffelsesprosessen fra behovsplanegging og frem til kontrakt er signert og overlevert til kontraktsoppfølger, herunder utarbeidelse av anskaffelsesstrategi, gjennomføre konkurranseutsetting, evaluering og forhandlinger. For kontrakter inngått for indirekte kategorier vil kontraktsrådgiver også ha rollen som oppfølgingsansvarlig.  Kontraktsrådgiver skal følge våre prosjekter tett og bidra i arbeidet med utarbeidelse og oppfølging av kontrakts- og anskaffelsesstrategier. Vil lede forhandlinger og evalueringer, samt bidra i den løpende oppfølging av entreprisekontrakter og øvrige kontrakter i prosjektene i utførelsesfase. Stasjoneringssted er 2 kontraktsrådgivere i Oslo og 1 i Bergen. Søkerne bes oppgi hvilke arbeidssted de ønsker.

Bane NOR ivaretar sitt samfunnsansvar og følger til enhver tid de råd som gis fra nasjonale helsemyndigheter i den nasjonale krisen med bekjempelse av Covid-19 virus. Vi gjennomfører fortsatt de fleste intervjuer via video, men gjør en vurdering i hver enkelt prosess for muligheten til å gjennomføre fysisk intervju i dialog med kandidat.

Arbeidsoppgaver
  • Utarbeide strategier, konkurransegrunnlag og kontraktsdokumenter
  •  Lede og koordinere tilbudsevalueringer og forhandlinger med leverandører 
  • Bidra til løpende kontraktoppfølging av de store entreprisene og øvrige kontrakter i prosjektet 
  • Lede og sikre profesjonell håndtering av endringsordrekrav, endringer, opsjoner og tilleggsavtaler
  • Delta i den daglige delprosjektledelsen, bistå med vurderinger av komplekse problemstillinger og sørge for at tiltak blir gjennomført 
  • Bidra til at prosjekter gjennomføres og overholder overordnede strategier og målsetninger
  • Veilede i kontrakt- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
  • Øvrige oppgaver som naturlig hører inn under fagområdet
Kvalifikasjoner
  • Utdanning fra universitet/høyskole innen økonomi, innkjøp, jus eller annet relevant fagområde. For
    søkere med lang og relevant erfaring vil utdanningskravet kunne fravikes
  • Erfaring med offentlige anskaffelser er en fordel 
  • Erfaring fra entreprenør, rådgiver og/eller byggherreorganisasjoner er ønskelig
  • Erfaring med kontrakt- og anskaffelsestrategier, prosessledelse, prosjektorganisering og ulike gjennomføringmodeller er en fordel
  • Erfaring med gjennomføring av anskaffelser og utforming av kontrakter for bygg- og anleggsbransjen er ønskelig
  • Erfaring med kontraktsoppfølging er en fordel 
  • Innsikt i entrepriserett og erfaring med oppfølging av utførelse - og totalentrepriser er ønskelig
  • Kompetanse innen relevante IKT- verktøy, som ulike konkurransegjennomførings- og
  • kontraktsoppfølgingsverktøy er en fordel
  • Norsk er arbeidsspråk i de fleste av våre prosjekter og du må derfor kunne uttrykke deg godt både skriftlig og muntlig på norsk 

Bane NOR samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer av vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.

Personlige egenskaper

    Vi søker etter en målrettet,  strukturert og nøyaktig person med gode samarbeids- og
    kommunikasjonsegenskaper. Du må være selvstendig, men også trives med å jobbe i og lede team,  samt være resultatorientert. Det er vesentlig at du evner å søke gode løsninger gjennom forhandling og samhandling. Personlig egnethet vil bli vektlagt i vurderingen. 

    Arbeidsmiljø er viktig for oss, så du må identifisere deg med våre verdier som er åpen, respektfull, engasjert og nytenkende.

Vi tilbyr
Gode utviklingsmuligheter i en organisasjon i vekst sammen med dyktige kollegaer og sterke fagmiljøer
Du vil bli en del av et arbeidsmiljø som består av et høyt faglig kompetansenivå og vil få arbeide i en bedrift som utfører spennende og samfunnsnyttige arbeidsoppgaver
Faglig utvikling er viktig for oss og vi har flere gode interne kompetanseoppbyggende muligheter for våre ansatte
Vi har også svært gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibel arbeidstid (sommer og vintertid)
Moderne og sentralt beliggende arbeidssted med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
Personalbillett med Go Ahead, SJ og VY sine tog
 

  • Bedrift
    Bane NOR SF
  • Søknadsfrist
    20.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Bygg- og anleggsleverandører, Jernbane og sporvei, Transport
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3295234
  • Se her for andre jobber fra Bane NOR SF
  • Oppdatert 15.01.2021