• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    11.10.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4088566
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Vi søker etter leder for ITSM-gruppen

Skatteetaten

Offentlige tjenester og forvaltning

Har du lyst til å lede enheten som jobber målrettet med å videreutvikle ITSM-verktøyene gjennom strategisk forbedring av Incident, Problem, Change og Event – prosessene (IPCE)? Vi trenger deg på laget!

Hvem er du?
Vi ser for oss at du har godt overblikk og systemforståelse. Du er proaktiv, følger generelt med på samfunnsutviklingen, setter deg inn i Skatteetatens samfunnsoppdrag og ser etter muligheter for digitalisering. Den innsikten og kjennskapen bruker du som motivasjon til å videreutvikle verktøy og prosesser.

Hvem er vi?
ITSM er en nyopprettet gruppe med ansvaret for at Incident, Problem, Change og Event –prosessene er tilrettelagt for organisasjonen og for at prosessene etterleves. Enheten har i tillegg forvaltning- og utviklingsansvar for Jira Service Desk – løsningen. Gruppen har 8 medarbeidere fordelt på 2 lokasjoner, og er en av fire grupper i seksjon Operasjonssenter.

Arbeidssted: Grimstad og Oslo

Divisjonen IT skal sikre at Skatteetaten har en velfungerende IT-portefølje som understøtter etatens leveranser på samfunnsoppdraget på kort og lang sikt.

Arbeidsoppgaver:

  • personalansvar og utvikling av medarbeidere
  • ivareta ansvar for IPCE-prosessene og operativ samhandling/forbedring mot andre operative prosesser
  • fasilitere endringsråd og lede prioriteringsmøte problem
  • bidra til kriseberedskap gjennom planer og rutiner 
  • rapportere til ledergruppen i divisjon IT på driftskvaliteten – basert på IPCE prosessene
  • følge opp og videreutvikle IPCE prosessene iht. vedtatte retningslinjer
  • rapportere driftsstabilitet og oppetid (SLA krav)
  • proaktiv og reaktiv brukerkommunikasjon og driftsinformasjon (0.linje brukerstøtte)
  • sikre kvalitet og leveranser i henhold til gjeldene avtaler og KPI'er
  • deltakelse i prosjekter

Kvalifikasjoner:

  • høyere relevant utdanning
  • bred IT teknisk bakgrunn og forståelse med flere års relevant driftserfaring
  • ledererfaring med resultat- og personalansvar, og kunne vise til gode resultater
  • erfaring med operativ IT-drift
  • kunnskap om og erfaring med sentrale ITIL-prosesser
  • erfaring fra større virksomheter med komplekse prosesser 
  • god kunnskap om Jira Service Desk og Atlassian-porteføljen
  • god kjennskap til tjenesteytende virksomhet, samt erfaring fra arbeid med prosessforbedring
  • ønskelig med erfaring til Lean/Kontinuerlig Forbedring

Personlige egenskaper:

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • tydelig leder som evner å skape oppslutning og motivasjon om arbeidsoppgavene
  • fremtidsrettet og endringsorientert
  • løsningsorientert i en til tider krevende arbeidshverdag
  • strukturert

Vi tilbyr:

Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059), fra kr 700 000 – kr 900 000 avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd.

 
  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    11.10.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4088566
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten