• Bedrift
    Mesta AS
  • Søknadsfrist
    18.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Bygg- og anleggsvirksomhet
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1366, LYSAKER
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2950070
  • Se her for andre jobber fra Mesta AS
  • Oppdatert 29.05.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Mesta AS

Vi søker en sulten, proaktiv og motivert innkjøpsleder!

Bygg- og anleggsvirksomhet

Mesta får folk trygt fram. Sammen jobber 1600 ansatte hver eneste dag, hele året, for å holde Norge åpent. Mesta omsetter for over 4 milliarder kroner årlig og vår kjernekompetanse er knyttet til arbeid langs vei og bane. Les mer: www.mesta.no

Mesta AS søker ny Innkjøpsleder for Sentralt Innkjøp i et spennende fagmiljø i et selskap i stor positiv utvikling. Stillingen har stor grad av selvstendighet og med gode muligheter for å påvirke både innhold og mandat. Stillingen rapporterer direkte til Direktør Innkjøp og vil jobbe tett med denne for å ytterligere utvikle og forbedre Innkjøpsfunksjonen. Er du sulten, proaktiv, energirik og motivert for å gjøre en positiv forskjell i et spennende selskap kan dette være jobben for deg!

Mesta er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

ARBEIDSOPPGAVER

  • Ansvar for selskapets Rammeavtaleportefølje
  • Avtaleforhandlinger med norske og internasjonale leverandører
  • Ansvar for oppfølging av avtalelojalitet og avtalebetingelser innenfor egen portefølje, og sikre at gevinster hentes ut av avtaleforholdet
  • Aktivt søke nye muligheter og overvåkning av markedet
  • Proaktiv dialog med og oppfølging av partnere/leverandører
  • Ansvar for å gjennomføre kostnadsanalyser, kategorisanalyser osv.
  • Sentral aktør innenfor utarbeidelse og vedlikehold av selskapets kontraktsmaler
  • Jobbe tett med Direktør Innkjøp i utarbeidelse og implementering av innkjøps strategier, system og verktøy som sikrer effektive innkjøpsprosesser
  • Aktivt delta i forenklings- og standardiserings arbeid
  • Resultatoppfølging/rapportering
  • Bidra til å øke selskapets konkurransekraft og bunnlinje

KVALIFIKASJONER
  • Høyere utdanning, helst mastergrad. Lang erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • God digital forståelse og teknisk anlagt
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Solid og trygg forhandler 
  • God økonomisk og forretningsforståelse
  • Høy arbeidskapasitet

PERSONLIGE EGENSKAPER
  • Analytisk
  • Kremmerånd
  • Kommersiell innsikt og innstilling
  • Positiv, løsningsorientert og effektiv
  • Evne til å tilegne seg nye kunnskaper raskt /nysgjerrig / vitebegjærlig
  • Initiativrik og selvstendig
  • Samarbeidsorientert / glad i å jobbe med mennesker
  • Høy gjennomføringsevne
  • Trygg «people person» / sosial intelligens
     
VI TILBYR
  • Godt arbeidsmiljø (Høyt skåre på medarbeiderundersøkelsen 2019)
  • Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Vinnerkultur
  • Spennende utfordringer i et selskap i stor positiv endring
  • Selvstendig stilling med stor grad av frihet under ansvar
  • Stor påvirkningskraft i forhold til selskapets resultater




   

  • Bedrift
    Mesta AS
  • Søknadsfrist
    18.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Bygg- og anleggsvirksomhet
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1366, LYSAKER
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2950070
  • Se her for andre jobber fra Mesta AS
  • Oppdatert 29.05.2020