Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nesodden kommune

Vi søker en engasjert helsefagarbeider til vårt dagsenter for hjemmeboende mennesker med demens

Offentlig forvaltning

Er du en sosial, trygg, løsningsorientert og selvstendig person som brenner for å lage gode dager for andre? Da kan du være akkurat den vi leter etter.

En av våre dyktige medarbeidere har dessverre sagt opp sin stilling pga. flytting og vi søker derfor hans etterfølger.

Vi søker en helsefagarbeider til en spennende stilling i kommunens dagaktivitetstilbud for hjemmeboende mennesker med demens. Dagsenteret holder til i hyggelige lokaler på Bjørnemyr og vårt fokus er aktivisering, sosial stimulering, fysisk og psykisk helse, mestring og trivsel.

Brukerne av dagsenteret er i ulike faser av sin demenssykdom.

Arbeidstid: Dagtid mandag til fredag. 37,5 timers uke, spisepause inkludert.


Arbeidsoppgaver

Tett samarbeid med kollegaer på Bjørnemyr aktivitetssenter, vår ambulerende tjeneste og demenskoordinatoren i kommunen.

Oppfølging av hjemmeboende med vedtak om plass på dagaktivitetstilbud.

Gi tilbud om sosial kontakt og være et bindeledd mellom hjemmet og aktivitetssenteret. Dette betyr at noe ambulerende virksomhet må påregnes og at arbeidsoppgavene vil kunnes endres noe sammenlignet med det som presenteres videre i denne annonsen. 

Dagen begynner med at brukerne hentes hjemme hos seg selv og kjøres til dagsenteret. Når dagen er over, kjøres de hjem igjen. På dagsenteret arrangerer vi ulike aktiviteter som lesing, synging, dansing og ulike hobbyaktiviteter. Vi lager og serverer en frokost og en varm lunsj. Noen dager reiser vi på tur, som for eksempel på kino, kafe, museum, til Drøbak, ulike arrangementer eller til en av Nesoddens mange strender.

Nærmeste leder har ikke kontor på dagsenteret og er i liten grad fysisk til stede på dagsenteret. De ansatte har derfor selv ansvaret for å følge opp brukere og pårørende etter behov samt å planlegge og gjennomføre aktivitetene. Dette stiller store krav til de ansattes selvstendighet, ansvarsfølelse, kreativitet, pålitelighet samt kommunikasjons- og samarbeidsevner.

Kvalifikasjoner
  • Autorisert helsefagarbeider med norsk godkjenning
  • Kandidater med annen godkjent helsefaglig utdanning kan komme i betraktning
  • Ønskelig med relevant videreutdanning, for eksempel innenfor demensomsorgens ABC og/ eller erfaring innen demensomsorg/geriatri/psykisk helse og mellommenneskelig kommunikasjon
  • Førerkort klasse B med manuelt gir
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig (minimum tilsvarende Bergenstesten - B2)
  • Gyldig politiattest i henhold til Helse-og omsorgstjenesteloven §5-4 må fremvises før tiltredelse.
Personlige egenskaper
  • Engasjement for brukergruppen
  • Fleksibel (arbeidsdagene kan være svært ulike)
  • Stabilt humør, utadvendt
  • En lagspiller som ser betydningen av eget bidrag til et godt arbeidsmiljø
  • Selvstendig
  • Pålitelig
  • Gode samarbeidsevner
  • Glad i å være i aktivitet, som f.eks. bålturer, tur på stranden, museumsbesøk

Personlig egnethet vil tillegges stor vekt.

Vi tilbyr
  • Flinke og engasjerte kollegaer i et miljø med fokus på fag, trivsel og samhold
  • Meningsfulle dager
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Mulighet for fagutvikling
  • Gode pensjonsordninger
  • Ulykkesforsikring også i fritiden
  • Bedriftsidrettslag og kommunekor
  • Lønn etter avtale