Bedrift
Vennesla kommuneSøknadsfrist
08.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4700, VENNESLA
VENNESLA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3952335Se her for andre jobber fra Vennesla kommune
- Oppdatert 14.07.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Vennesla kommune
Vi søker dyktig og engasjert byggesaksleder og byggesaksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du være med å videreutvikle byggesaksavdelingen i vår kommune med mange spennende byggeprosjekter og med stort utviklingstempo?
Enhet for plan og utbygging har 11 ansatte innenfor fagområdene byggesak, arealplanlegging, oppmåling, matrikkelføring, geodata- og adresseforvaltning, landbruk og skogbruk. Vi søker etter byggesaksleder til å lede byggesaksavdelingen med 5 ansatte. Byggesaksleder skal lede og koordinere byggesak, sikre forsvarlig veiledning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven og forvaltningsloven. Vi søker også etter en byggesaksbehandler hvor arbeidsoppgavene hovedsakelig vil være veiledning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven.
Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om at søknaden blir unntatt fra offentlighet. Søkere vil varsles dersom anmodningen ikke kan imøtekommes (jf. Offentleglova § 25).
Vi tilbyr:
Faglig og personlig utvikling. Mulighet til å forme egen arbeidsdag. Gode kollegaer og godt arbeidsmiljø . Lønn etter avtale og pensjonsordning i KLP.
Oppgi i søknaden om du søker på stilling som byggesaksleder, byggesaksbehandler eller begge stillingene.
Arbeidsoppgaver:
- Faglig ansvar
- Lede og videreutvikle byggesaksavdelingen
- Utarbeide og forbedre rutiner
- Samordne og koordinere byggesak mot andre faginstanser
- Saksbehandling
- Implementere e-byggesak
- Bidra til digitalisering og effektivisering av saksbehandling.
- Ansvar for tilsyn og ulovlighetsoppfølging
Arbeidsoppgaver byggesaksbehandler
- Saksbehandling og veiledning etter plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
- Bidra til å videreutvikle byggesaksavdelingen
- Bidra til å implementere e-byggesak
- Bidra til digitalisering og effektivisering av saksbehandling.
- Arbeide med tilsyn og ulovlighetsoppfølging
Kvalifikasjoner:
- Universitets eller høyskoleutdanning innen fagene Ingeniør, arkitekt, jurist og arealplanlegger
- Mange års erfaring innenfor tilsvarende arbeidsområde med gode dokumenterbare resultater kan kompensere manglende formell utdannelse
- God kjennskap til plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
- Ønskelig med byggteknisk kompetanse
- Erfaring med offentlig forvaltning
- Relevant digital kompetanse
- Forståelse for politiske prosesser
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper:
- Du er positiv og løsningsorientert. Du har gode samarbeidsevner og er utviklingsorientert. Du må kunne arbeide organisert og effektivt i en hektisk hverdag. Personlig egnethet vil bi vektlagt
Bedrift
Vennesla kommuneSøknadsfrist
08.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4700, VENNESLA
VENNESLA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3952335Se her for andre jobber fra Vennesla kommune
- Oppdatert 14.07.2021