• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3268, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3954311
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 14.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Vernepleier

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi har ledig 100 % fast stilling som vernepleier i virksomhet for funksjonshemmede, p.t. Botiltak Veldre. Stillingen er i turnus med arbeid p.t. medlever vakter  2-2-3 (7 døgn pr. måned) med arbeid hver 4. helg. Du arbeider bolkevis og med lengre friperioder, og ordningen gir stor uttelling i kveld/natt og helgetillegg. Du skal arbeide hovedsakelig med 1-2  enkelttiltak. Stillingen er ledig fra 1. september eller etter nærmere avtale.

Virksomhet for funksjonshemmede i Larvik kommune yter tjenester til mennesker med ulike funksjonshemminger. Målet er at alle, uansett funksjonsnivå, skal kunne leve et fullverdig liv ut fra egne forutsetninger. Kommunen skal tilrettelegge tiltak ut fra den enkeltes særskilte behov etter en faglig vurdering og i samarbeid med bruker og pårørende. Virksomheten består av 8 avdelinger spredt rundt i Larvik Kommune.

Botiltak Veldre en avdeling med  8 beboere, dagtilbud, avlastningsbolig  og ene tiltak, med ca. 35 årsverk. Her har vi et godt arbeidsmiljø og vi ønsker deg som bidrar til at vi opprettholder det gode miljøet vi har skapt. I personalgruppen er det en  blanding av både kvinner og menn i alle aldre. Vi er en fin personalgruppe med mye kompetanse, med høy grad av samarbeid og trivsel gjennom arbeidsdagen. Vår nye vernepleier bør trives i en til tider hektisk hverdag, der du bidrar til og løse både små og større utfordringer.

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for faglig oppfølgning av brukerne som bor i botiltaket og vi forventer et godt samarbeid med pårørende og andre samarbeidspartnere
  • Teamansvar
  • Utfører legemiddelhåndtering
  • Fagutvikling for kolleger
  • Veileder kolleger
  • Utfører oppgaver delegert fra leder og avdelingskoordinator 
  • Målrettet miljøarbeid 

Kvalifikasjoner:

  • Du har 3-årig utdanning som vernepleier 
  • Vi ønsker at du har erfaring fra og kunnskap om målrettet miljøarbeid
  • Det er en fordel om du har erfaring fra arbeid med mennesker med utviklingshemming, epilepsi og autisme
  • Vi ønsker at du har kunnskap om og erfaring med utfordrende atferd
  • Du innehar god kunnskap om metoder/ulike verktøy for å motvirke/forhindre uønsket atferd
  • Du er i god fysisk form og liker å være mye ute og delta på ulike aktiviteter med brukerne
  • Du har førerkort klasse B

Personlige egenskaper:

  • Du er flink til å skape gode relasjoner med beboerne og setter tillit, tilstedeværelse og forutsigbarhet høyt
  • Du må være uredd, fleksibel og tørre «å ta i et tak»
  • Du må kunne beholde roen i stressende situasjoner og ha evne til å tenke og handle raskt
  • Du skaffer deg oversikt og klarer å disponere de tilgjengelige ressursene og sørger for god oppgavefordeling i avdelingen

Vi vektlegger personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Godt fagmiljø og tverrfaglig samarbeid
  • Alternative arbeidstidsordninger etter interne avtaler
  • Lønn etter avtale/tariff
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Velferdsordninger 

Se film om hvordan det er å jobbe hos oss: https://vimeo.com/246450307/bc09779bc0


Annet

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Den kommunale arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om. 

Politiattest må fremlegges før tilsetting.

Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.

Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag. Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noe. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige. En jobb med mening. Med mulighet til å utgjøre en forskjell. Det kan vi garantere at du får hos oss.

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    15.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3268, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3954311
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 14.07.2021