Detaljer

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    26.10.2020
  • Sted:
    STAVERN
  • Stillingstype:
    Deltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTFOLD OG TELEMARK
  • Arbeidssted:
    STAVERN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3213634
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune

Vernepleier 

Virksomhet for funksjonshemmede i Larvik kommune yter tjenester til mennesker med ulike funksjonshemminger. Målet er at alle, uansett funksjonsnivå, skal kunne leve et fullverdig liv ut fra egne forutsetninger. Kommunens tiltak skal tilrettelegges ut fra den enkeltes særskilte behov etter en faglig vurdering og i samarbeid med bruker og pårørende. Virksomheten består av 8 avdelinger spredt rundt i Larvik Kommune.

 

Det er ledig stilling som vernepleier ved virksomhet for funksjonshemmede avdeling Stavern.

 
Stillingen er i turnus med dag og kveldsvakter og arbeid hver 3. helg.

Arbeidsoppgaver
  • Du har i samarbeid med avdelingsleder og kollegaer i avdelingen, spesielt ansvar for å bidra til faglig fokus og god kvalitet på tjenestene. Du er opptatt av fagutvikling og kontinuerlig forbedring av tjenesten.
  • Du vektlegger god etisk praksis både i samarbeid med brukere og kollegaer.
  • Du har ansvar som team ansvarlig.
  • Du bidrar til ivaretagelse og positiv utvikling av brukers fysiske-, psykiske- og sosiale helse gjennom målrettet miljøarbeid.
  • Du bidrar til utforming og gjennomføring av meningsfulle daglige aktiviteter for både unge og eldre.
  • Du har et nært samarbeid med pårørende, interne og eksterne samarbeidspartnere.
  • Du har ansvar for legemiddelhåndtering.
  • Du har oppgaver delegert fra leder.
Kvalifikasjoner
  • Bachelor i vernepleie med autorisasjon
  • Kunnskap om og erfaring med målrettet miljøarbeid eller psykisk helsearbeid er ønskelig
  • Fokus på godt arbeidsmiljø
  • Innehar god kunnskap om metoder og ulike verktøy for å motvirke og forbygge utfordrende atferd
  • Du må ha sertifikat klasse B, manuelt gir 
Personlige egenskaper
  • Du mestrer å skape gode relasjoner og opparbeide deg tillit med brukergruppen, kollegaer og samarbeidspartnere.
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er en motivator som har evne å få andre med seg og som kan vise til pågangsmot og stor arbeidskapasitet.
  • Du viser fleksibilitet, initiativ og selvstendighet i arbeidet.

 

Din personlige egnethet vil bli tillagt stor vekt ved en tiltredelse.

    Vi tilbyr
    • Lønn etter avtale/ gjeldende tariffavtale 
    • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
    • Hytteforening for ansatte
    • Bedriftsidrettslag
    • Bedriftshelsetjeneste
    • Hyggelige og engasjerte kollegaer
    • Varierte arbeidsoppgaver

     

    Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
    Den kommunale arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om. Politiattest må fremlegges før tilsetting
    Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.

    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag. Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noe. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige. En jobb med mening. Med mulighet til å utgjøre en forskjell. Det kan vi garantere at du får hos oss.